Doorgaan naar artikel
Evenveel Angry Birds-spelers als Twitteraars
Danielle Rooijakkers
Danielle Rooijakkers
Profiel

Volgens Rovio, de ontwikkelaar van de razend populaire Angry Birds-franchise, zouden er evenveel mensen zijn die Angry Birds spelen als dat er mensen zijn die Twitteren. Dit heeft Peter Vesterbacka, operationeel hoofd bij Rovio, laten weten tijdens de Pocket Gamer Connects conferentie.

In de vier jaar dat Angry Birds bestaat zijn de games maar liefst twee miljard keer over de (digitale) toonbank gegaan. Peter Vesterbacka is zich er van bewust dat de verkoopcijfers niet zo heel veel zeggen in dit geval, maar het aantal spelers dat Angry Birds maandelijks speelt is 200 miljoen. Evenveel als het aantal Twitter-gebruikers dus.

Angry Birds is een casual game waarbij je vogels met verschillende vaardigheden een veld in lanceert om zo de omgeving maar vooral een aantal groene varkentjes te vernietigen. Er zijn inmiddels verschillende Angry Birds versies in omloop waaronder Angry Birds Seasons, Angry Birds Space en Angry Birds Star Wars. Daarnaast is er een gigantische hoeveelheid Angry Birds-merchandise te verkrijgen.