Doorgaan naar artikel
PSV krijgt de Europese primeur met het Connected Stadium
Jeffry van Geel
Jeffry van Geel
Eigenaar / PR / Sales / Community-manager
Profiel

Met als hoofdsponsor Philips heeft PSV al regelmatig een primeur te pakken in het stadion. Zo kreeg de club eerder als eerste enorme LED-schermen en wordt er een proef gedraaid met LED-verlichting die in tegenstelling tot de huidige stadionverlichting direct aan en uit gezet kan worden. Vandaag heeft UPC bekend gemaakt dat er weer iets nieuws geïntroduceerd wordt.

Wifi in een stadion is iets wat op dit moment alleen Manchester United heeft en in Nederland heeft alleen Ajax het bereik voor de bezoekers goed voor elkaar dankzij speciale zendmasten die in het stadion hangen. PSV gaat in samenwerking met Infostrada Sports en UPC nog een stapje verder. Dit jaar nog wordt het project Connected Stadium uitgerold in het Philips Stadion. Dit zorgt er niet alleen voor dat de bezoekers standaard een goed wifi-netwerk tot hun beschikking hebben, maar vooral dat er via het netwerk van alles met elkaar in verbinding staat.

In eerste instantie zal dit gaan om content zoals het programmaboekje, uitslagen en beelden van wedstrijden. Dit kan in de toekomst echter mogelijk worden uitgebreid om bijvoorbeeld op voorhand al eten en drinken te bestellen en te betalen. Hiermee hebben PSV en het Philips Stadion een primeur in Europa. Het project kost weliswaar een investering van twee miljoen euro, maar zou zich, mede dankzij ook het aanbieden van een premium netwerk, zeer snel moeten terugverdienen.