Back to the Future trilogy

Drie van de beste films aller tijden zijn nu opnieuw uitgebracht op Blu-Ray en DVD. Een verplichte aanschaf voor zowel de oude als nieuwe fans.

Back to the Future: 30th Anniversary Trilogy is nu te koop op DVD en Blu-Ray. Kijk ook eens in onze shop.

Het kan je bijna niet ontgaan zijn, maar 21 oktober 2015 was Back to the Future-dag. Het was de dag die in het tweede deel van Back to the Future werd bezocht. Over de hele wereld werd de trilogie opnieuw in de bioscoop vertoond en uiteraard is de reeks ook opnieuw uitgebracht op Blu-Ray en DVD.

Back to the Future 2

Marty McFly (Michael J. Fox) en Dr. Emmett “Doc” Brown (Christopher Lloyd) komen in de vreemdste avonturen terecht nadat Doc Brown een tijdmachine heeft uitgevonden. Via een omgebouwde DeLorean DMC-12 komt Marty terecht in 1955, waar hij per ongeluk zijn eigen bestaan onzeker maakt wanneer hij de ontmoeting tussen zijn ouders voorkomt. Een reeks gebeurtenissen brengen Doc en Marty langs 1985, 2015, een alternatief 1985 en het wilde westen van 1885. Een echt episch avontuur vol verrassende wendingen.

De Back to the Future-trilogie is verplichte kost voor elke filmliefhebber; de iconische status is zonder meer terecht. Het schrijfwerk is indrukwekkend, de films zitten goed in elkaar en de aandacht voor details is verbluffend. Een tijdreisfilm maken zonder foutjes is zo goed als onmogelijk, maar Back to the Future komt aardig dicht in de buurt. Ook is het leuk om te zien hoe de films parallellen bevatten en naar elkaar verwijzen. De films komen het beste tot hun recht wanneer ze achter elkaar worden bekeken, dan valt pas echt op hoe goed de films op elkaar aansluiten.

Back to the Future 3

Het zijn uiteraard niet alleen schrijver Bob Gale en regisseur Robert Zemeckis die lof verdienen. Michael J. Fox en Christopher Lloyd zijn perfect in de hoofdrollen. Hun bijdrage zal het lastig maken om het Back to the Future-concept ooit met andere acteurs geliefd te maken. Ze maken zich de toon van de film eigen en hebben een geweldige chemie. De trilogie zit vol met (drie)dubbelrollen en acteurs die personages van verschillende leeftijden moeten spelen. Niemand valt door de mand, het acteerwerk is goed en ook de make-up ziet er drie decennia later nog steeds geloofwaardig genoeg uit.

De Back to the Future-reeks is dan ook de beste serie tijdreisfilms die ooit gemaakt is en deze nieuwe uitgave is een meerwaarde voor elke collectie. De films zien er haarscherp uit en de bonusdisc met originele shorts, documentaires en twee afleveringen van de animatieserie is een genot voor zelfs de grootste fans.