RIGS Mechanized Combat League – PlayStation VR
Jeffry van Geel
Jeffry van Geel
Eigenaar / PR / Sales / Community-manager

RIGS Mechanized Combat League is een van de launchgames die absoluut het kopen waard is. Leuke competitieve gameplay en een toffe manier om de PlayStation VR te leren kennen maken de game tot een goede aankoop. Jammer is wel dat er vooral offline snel weinig afwisseling te vinden is.

Als je aan PlayStation VR denkt, denken veel mensen al snel aan RIGS Mechanized Combat League. De game is bijna gelijk met de PlayStation VR aangekondigd en maakt op een nieuwe en bijzondere manier gebruik van een aantal van de belangrijkste onderdelen van de headset. Kan de game echter wel aan de verwachtingen voldoen, of valt dit helaas toch tegen?

rigs-mechanized-combat-league

RIGS Mechanized Combat League is een game die opgezet is als sportgame, met de belangrijkste onderdelen van een firstperson-shooter. Door drie personen van de tegenstander af te schieten kom je in een speciale modus terecht, waarna je een punt kunt scoren door naar de bovenkant van het speelveld te gaan en door de basket te springen. Vanaf het begin is duidelijk dat niet het schieten, maar het competitieve element het belangrijkste is. Dit alles speelt zich natuurlijk af in een VR-wereld.

Alleen al omdat RIGS een PlayStation-VR game is, is de besturing wat lastiger om onder de knie te krijgen. Daarnaast krijgen spelers een aantal keuzes die ze moeten maken in de besturing die van invloed zijn op de manier van bewegen. Het belangrijkste onderdeel qua besturing waar sowieso iedere speler gebruik van maakt, is dat er wordt gericht met de PSVR-headset. Alhoewel dit zeker intens is en spelers in het begin na een potje zullen stoppen omdat ze anders misselijk worden, is het perfect om de besturing van de PlayStation VR te leren kennen.

Grafisch is het zeker geen slechte game. Alhoewel de wereld niet echt heel vol zit met objecten, is er wel oog voor detail. Ook als het aankomt op je eigen RIG. Omdat je deze natuurlijk beter dan ooit kunt bekijken, zal snel opvallen dat hier veel tijd aan is besteed. Waar de game op dit moment nog wel in tekort komt is afwisseling. Veel meer dan diezelfde potjes RIGS Mechanized Combat League krijgt de speler niet. Online is dit natuurlijk erg leuk, maar offline gaat dit al sneller vervelen.