Star Wars Pinball Rogue One

Star Wars Pinball Rogue One is de nieuwste uitbreiding voor Zen Pinball 2. Deze op de film geïnspireerde flipperkast heeft een wat eenvoudigere indeling dan normaal. Dit maakt Star Wars Pinball Rogue One een stuk toegankelijker voor beginners. De verhaalmodus biedt daarentegen genoeg uitdaging voor de meer ervaren spelers.

Star Wars Pinball Rogue One is de nieuwste uitbreiding van Zen Pinball 2. Deze game is al even op de markt en heeft in de afgelopen tijd de nodige uitbreidingen gezien. Eind vorig jaar kwam Zen Studios nog met flipperkasten gebaseerd op games van Bethesda. De door Rogue One geïnspireerde kast is niet de eerste Star Wars-tafel, vorig jaar werd er ook al een tafel beschikbaar gesteld met een The Force Awakens-thema.

Het ontwerp van deze nieuwste flipperkast is een stuk simplistischer dan we gewend zijn van Zen Pinball 2. Dit heeft als groot voordeel dat het voor beginners makkelijker is om in te stappen, want voor sommige spelers is het al moeilijk genoeg om de bal in het spel te houden. De meer ervaren spelers zullen de uitdaging echter moeten zoeken in de verhaalmodus. In totaal zijn er 10 missies te spelen die variëren van het ontwijken van Stormtroopers, het besturen van een U-Wing tot het vechten tegen Director Krennic en zijn Death Troopers.

Zen Studios heeft ook een extreem moeilijke multi-ball-modus in deze flipperkast verwerkt. De multi-ball-modus is normaal gesproken al uitdagend genoeg, maar in dit geval worden de ballen zo groot als erwten. Hoewel deze nieuwe modus voor de nodige frustraties kan zorgen is het toch een welkome toevoeging aan het spel.

Star Wars Pinball Rogue One voelt als een echte Star Wars-ervaring. De geluidseffecten en stemmen lijken rechtstreeks uit de film te komen. Ook zit het vol met subtiele en minder subtiele verwijzingen naar de film. De eenvoudige indeling van de tafel heeft als voordeel dat beginners makkelijker kunnen instappen. De meer ervaren spelers zullen hun heil moeten zoeken in de verhaalmodus. Star Wars Pinball Rogue One is misschien niet de beste Star Wars-flipperkast die Zen Pinball 2 te bieden heeft, maar het is zeker ook geen slechte uitbreiding.