The Disney Afternoon Collection

The Disney Afternoon Collection is een prachtige verzameling van zes klassieke NES-games. Mocht de moeilijkheidsgraad van deze spellen wat aan de hoge kant zijn, dan kun je altijd gebruik maken van de handige terugspoelfunctie. Dankzij Time Attack en Bosh Rush is deze collectie nog steeds de moeite waard voor mensen die deze games met de ogen dicht kunnen spelen.

Vroeger was alles beter! Maar is dat eigenlijk wel zo? Met The Disney Afternoon Collection kunnen we in ieder geval kijken of de games van vroeger beter waren dan die van nu. Zes klassieke NES-titels van ontwikkelaar Capcom zijn nu samengebracht in een verzameling. Iedereen die niet opgegroeid is in de jaren ’90 kan nu kennis maken met Chip ‘n Dale Rescue Rangers, Chip ‘n Dale Rescue Rangers 2, Darkwing Duck, Duck Tales, Duck Tales 2 en TaleSpin. En voor de mensen die deze spellen vroeger wel gespeeld hebben, is het natuurlijk weer een mooi excuus om deze klassiekers te herbeleven.

De spellen in The Disney Afternoon Collection zijn ongewijzigd en dat is maar goed ook; ze spelen nog precies hetzelfde als bijna dertig jaar geleden. Dat betekent ook dat deze games nog steeds net zo moeilijk zijn als vroeger. Om ervoor te zorgen dat mensen niet te snel het bijltje erbij neergooien, heeft Capcom een terugspoelfunctie bedacht. Op deze manier hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen, wanneer je per ongeluk in een gat springt of de eindbaas net niet kunt verslaan. Je drukt simpelweg op terugspoelen en kiest het punt vanaf waar je het opnieuw wilt proberen. Ideaal voor mensen die geen zin hebben om steeds maar weer vooraan te beginnen en gamers die gewoon niet zo goed zijn in klassieke platformers.

talespin-1489592839955_1280w

Alle spellen in deze collectie zijn op de normale manier te spelen, zoals je dat ook kon doen op de NES. Maar om het voor de meer ervaren gamers wat uitdagender te maken, heeft Capcom ook nog twee extra opties toegevoegd: Time Attack en Boss Rush. Zoals de namen doen vermoeden, is het de bedoeling dat je binnen een zo kort mogelijke tijd iets probeert te doen. In het geval van Time Attack is het de bedoeling dat je het hele spel zo snel mogelijk uitspeelt. Wat er eigenlijk gewoon op neerkomt dat je een speedrun doet. Bij Boss Rush draait het ook om tijd, maar dan gaat het alleen maar om het verslaan van de eindbazen. Zowel Time Attack als Boss Rush zijn voorzien van een scorebord, zodat je kunt zien hoe goed of slecht je bent. Wanneer je vrienden ook in het bezit zijn van The Disney Afternoon Collection, dan kun je ook een scorebord tonen met alleen bekenden erop. Beide modi zijn dus een leuke manier om deze spellen te voorzien van enige replay-waarde.

ducktales-1489592839945_1280w

Of je nou een nieuwkomer bent of opgegroeid met dit soort spellen, The Disney Afternoon Collection is een prachtige verzameling. Mocht de moeilijkheidsgraad een beetje te hoog zijn, dan kun je altijd gebruikmaken van de handige terugspoelfunctie. Ken je alle games in deze collectie van voor naar achteren? Daag jezelf dan uit met Time Attack en Boss Rush. Beide modi zijn een leuke manier om lang plezier te beleven aan deze collectie. The Disney Afternoon Collection is een must-have voor iedere gamer, zeker gezien de prijs van twintig euro.