Doorgaan naar artikel
Super Bomberman R patch voor 60fps heeft gevolgen voor resolutie
Joost Klein Middelink
Joost Klein Middelink
Gameredacteur / Bordspellenredactiemanager / Eventmanager
Profiel

Toen Super Bomberman R gelanceerd werd moesten we het doen met slechts 30 frames per seconde. Normaal gesproken zou dat 60 moeten zijn. De Super Bomberman R patch die het spel laatst heeft gekregen brengt de fps wel naar 60.

Er zijn echter wel veranderingen aan het spel gemaakt, waardoor de resolutie nu lager ligt dan daarvoor. Waar het spel in TV-modus op 1080p draaide, zal dat nu 720p zijn. Ook is dit het geval in handheld-modus waar het spel eerst op 720p draaide maar nu ‘slechts’ 960×540. In beide gevallen is het zichtbaar dat de scherpte van het beeld een stuk minder is, maar dat het spel nu wel vloeiend draait. In Story mode wordt wel 1080p gehaald zonder fps-beperking. Daardoor haalt die modus gemiddeld 45 fps.

Het hogere aantal frames per seconde zorgt er wel voor dat het spel vloeiender speelt, wat bij Bomberman-spellen erg fijn is. Naast deze verandering heeft de Super Bomberman R patch ook andere aanpassingen gemaakt waardoor bijvoorbeeld levels iets beter zichtbaar zijn.

Lees hier wat wij van Super Bomberman R vonden.