Tekken 7

Tekken 7 is een geweldige game met enorm veel content. Grafisch is het een topper, het verhaal biedt diepgang en de gevechten zijn intens goed. Daarbij zul je je niet gaan vervelen met alle filmpjes, verschillende modussen en online mogelijkheden.

Tekken 7 is het zevende deel van de bekende vechtserie en komt op 2 juni uit voor PlayStation 4, Xbox One en pc. Volgens Bandai Namco zou dit ook het einde moeten betekenen van de vete tussen Heihachi en Kazuya Mishima. Weet dit deel zijn voorgangers te overtreffen en een eind aan de eeuwige strijd te maken?

In de kern van het spel blijft Tekken oud en vertrouwd; Twee personages die tegen elkaar knokken. In Tekken 7 zijn er wel een aantal vernieuwingen die het vechten weer anders maakt dan in de eerdere delen. Zo zijn er nu aanvallen zoals de Rage Art, de Rage Drive en de Power Crush. Deze Rage Moves zijn sterke en vaak tactische aanvallen die het tij van een gevecht kunnen keren. Zo kun je soms door een aanval heen terugslaan, om zo te counteren en het heft in eigen hand te nemen. Qua besturing speelt het heerlijk weg. Elke schop of stoot voelt goed en de beweging is soepel. Bepaalde aanvallen of combo’s zijn lastig uit te voeren, maar dat zijn we wel van Tekken-spellen gewend. Een grappig detail is wel dat Akuma exact hetzelfde speelt als in Street Fighter, de game waar hij vandaan komt.

Tekken 7 biedt allerlei modussen. Zo kun je het opnemen tegen een vriend of de Arcade Mode spelen, waarbij je een aantal rondes tegen de computer kunt vechten. Daarnaast kun je ook tegen mensen online knokken, zowel casual als voor punten, of de strijd aangaan in een toernooi-stijl. Vervolgens zijn er nog kleine modussen zoals Treasure Battle om customization items te winnen en de Special Match waarbij je verschillende aparte uitdagingen aangaat. Zo kun je potjes verwachten met extra sterke of snelle personages als tegenstander. Met gevechten ontvang je fight-money en hiermee kun je allerlei voorwerpen kopen voor je personages. Zo kun je ervoor zorgen dat ze er stoer of gewoon volslagen idioot uit zien. Ook kun je de levensmeter en je player profile naar eigen smaak aanpassen. Als klapper op de vuurpijl kun je in de Gallery allerlei filmpjes en plaatjes zien van de gehele Tekken-serie tot nu toe.

Tekken 7 personage

Tot slot is er een Story Mode die je de tragedie van Tekken 7 vertelt. Dit is misschien wel het meest uitgebreide verhaal in een Tekken-game ooit. Tijdens verschillende hoofdstukken zie je de gebeurtenissen van allerlei personages uit de game. Waar je het ene moment naar een cutscene kijkt, zit je het andere moment meteen in een gevecht. Deze overgang is naadloos ,waardoor het gevoel zeer sterk is dat je onderdeel bent van de persoonlijke onderlinge strijd. Mocht deze modus te moeilijk zijn, dan kan de speler Story Assist aanzetten. Hiermee kan je met een enkele knop sterke aanvallen doen of simpelere combo’s doen. Gelukkig is daardoor de drempel hierdoor niet hoog om het absoluut spectaculaire verhaal te volgen.

Grafisch is Tekken 7 een snoepje voor het oog. De verschillende levels zijn dynamisch, zodat het tijdstip van de dag, het weer, de muziek of het vechtgebied op elk moment kunnen veranderen. Er zijn ook slow-motion-momenten tijdens het gevecht, wanneer er een spectaculaire aanval of de laatste slag van een knokpartij plaatsvindt. De muziek sluit goed aan op de ervaringen en potjes voelen dan ook erg episch aan. Soms hapert de animatie wat in de cutscenes, maar dat blijkt dan Japanse humor te zijn qua bewegingen.

Tekken 7 launchtrailer

Tekken 7 is naast een goede vechtgame met veel opties ook erg veelzijdig. Er is voor ieder wat wils en dat biedt het ook erg goed aan. Het spel is dermate uitgebreid dat het lang duurt voordat je verveeld zou raken. Voor de PlayStation 4 is er zelfs een VR-functie. De hoeveelheid aan content, de grafische kwaliteit en de diepgaande gameplay zorgen er allemaal voor dat Tekken 7 een topper is.