Teufel Cage

De Teufel Cage is een indrukwekkende headset. Op het gebied van geluidskwaliteit is het een van de beste die je kunt kopen. Ook het fraaie uiterlijk maakt hem een echte eye-catcher. Helaas komt dit alles wel met een vrij hoog prijskaartje.

Teufel kennen we voornamelijk van hun audioproducten binnen allerlei gebieden als home cinema, koptelefoons, draadloze speakers en soundbars. Nu komt daar dan ook een headset bij in de vorm van de Teufel Cage. Kan de Duitse fabrikant potten breken op dit gebied en de concurrentie met bijvoorbeeld Plantronics aan?

Wanneer we de doos openen, zien we meteen de opvallend robuuste en groot uitgevallen headset. De schelpen zijn van een flink formaat en worden vastgehouden door twee metalen beugels, wat het geheel meteen een erg stoer uiterlijk geeft. Daarnaast zie je nog het Teufel-logo, wat rood blijkt op te lichten wanneer we de headset via usb aansluiten. Dat maakt van het apparaat een absolute eye-catcher waarmee je op menig game-feestje de show zal stelen.

Ook qua draagcomfort is de Cage erg prettig. Zoals gezegd zijn de schelpen erg ruim en daarbij is de headset ook niet te zwaar. Een klein minpuntje is er wel in de vorm van de microfoon. Deze wordt halverwege een van de schelpen aangesloten, wat ervoor zorgt dat je hem altijd vanuit je ooghoek blijft zien. We hadden daar liever gezien dat de microfoon op een wat lager punt zou zitten.

Teufel Cage Foto: Teufel

De Cage kun je aansluiten met zowel een 3,5mm audiokabel als met usb, waarbij je via usb gebruik maakt van de interne geluidskaart. Het is ook mogelijk om beide aansluitingen tegelijkertijd te gebruiken op verschillende apparaten, waardoor je tijdens het gamen gewoon je telefoon op kunt nemen of een muziekje op kunt zetten. Zeker het kunnen opnemen van je telefoon kan erg handig zijn, al kunnen we ons voorstellen dat je liever niet wordt gestoord tijdens een intensieve gamesessie.

Bij het ontwikkelen van de Cage heeft Teufel gepoogd om een headset te maken die naast het optimaal ondersteunen van gamers ook gebruikt kan worden als gewone koptelefoon om alleen muziek mee te luisteren. Dat is ten dele gelukt. Over de kwaliteit tijdens het gamen hebben we totaal geen klachten, de geluiden zijn helder en zorgen voor een perfecte beleving. Zeker wanneer de headset via usb wordt aangesloten, is het geluid behoorlijk indrukwekkend. Via de 3,5 mm aansluiting lever je wat kwaliteit in, maar heb je wel het voordeel dat je de set op je controller aan kunt sluiten. Gelukkig is de usb-kabel met 3 meter aan de lange kant, waardoor het voor de meeste gamers ook prima mogelijk is om hem rechtstreeks op de console of pc aan te sluiten en te genieten van de optimale geluidskwaliteit.

Op het gebied van muziek staat de Cage ook prima zijn mannetje, al hebben we wel veel en ook goedkopere koptelefoons gebruikt die qua muziekkwaliteit toch wel een betere prestatie leveren. Wil je de Cage dus alleen aanschaffen om muziek te luisteren, dan zouden wij nog even verder kijken.

De Teufel Cage is een indrukwekkende headset die voornamelijk de show steelt op het gebied van geluidskwaliteit. Daarbij ziet hij er ook nog eens ontzettend fraai uit. Helaas heeft dit alles een vrij hoge prijs, want voor € 169,99 heb je ook prima headsets die daarnaast nog eens draadloos zijn.