Een vervelende bug lijkt accounts zonder reden te wissen

Jeffry van Geel, 19 januari 2019
Profiel

Er is op dit moment een erg vervelende bug in Pokémon GO die zonder enige echte reden accounts van verschillende spelers lijkt te wissen. Normaal zou je zeggen dat het voor Niantic geen probleem zou moeten zijn deze accounts terug te halen, maar daar zit nu net het probleem, Niantic geeft aan de spelers die niet meer in kunnen loggen het volgende antwoord:

“Hi Trainer,

Thanks for your patience, we’ve identified your account as one of a small subset of players who have been experiencing this issue.

We know how disruptive this is to your Pokémon GO experience and we’re working to resolve this as quickly as we can.

As more information becomes available, we’ll reach out to update you directly.”

Wij kregen afgelopen week ook van een Nederlandse speler het bericht dat er problemen zijn, maar toen was nog niet bekend hoe erg de problemen zijn. Nu blijkt via The Silph Road dat een grote groep (dus ook Nederlanders) de melding “Failed to get game data from the server” krijgt. De melding lijkt te zijn ontstaan nadat een Pokémon van de speler in een gym stond die is gewist. Zeker is dat echter niet.

Is jouw account ook verwijderd en heb je last van de vervelende bug, meld je dan bij ons via onze Facebook. Wij verzamelen alle Nederlandse en Belgische gevallen om te kijken hoe groot het probleem is.