Toekomstige Gran Turismo combinatie van verleden, heden en toekomst

Erwin Voorn, 03 juli 2019
Profiel

Begin april had GTPlanet al een interview met Kazunori Yamauchi over het gebrek aan offline-content in Gran Turismo Sport. Recentelijk had GTPlanet opnieuw een gesprek met de CEO van Polyphony Digital, waarin Yamauchi aangaf graag te zien dat de toekomstige Gran Turismo een combinatie wordt van het verleden, heden en de toekomst.

Yamouchi ziet de manier van racen en de physics in GT Sport als basis voor toekomstige delen.

I think in terms of races themselves and physics GT Sport has really reached the best place that we’ve ever reached – we’re at a very good place.

Voor fans van de serie is het verleden nog altijd belangrijk. Veel (jonge) fans die de CEO ontmoet tijdens zijn bezoekjes aan World Tour-events, refereren hem aan hun liefde voor GT 2 en GT 3. Het geeft hem ook een veel betere kijk op de geschiedenis van de serie.

Having done all these World Tours, it gave me the opportunity to feel the history of Gran Turismo. It gives me pointers and hints of the things we should make sure that we do in the future of the series.

En als we dan naar de toekomst kijken, ligt het voor de hand dat de toekomstige Gran Turismo op de PlayStation 5 gaat uitkomen. De extra kracht die de nieuwe console moet gaan leveren, ziet Yamauchi vooral als kans om iets met virtual reality te gaan doen.

The first thing that’s going to be affected by more power is VR. I don’t think that there’s anything else that requires that much processing power. I really like VR; I’m one to believe in the possibilities of it, and it’s very suited for a driving game.

Bron: GTPlanet