Dead Island Definitive Edition

Ondanks de flink verbeterde graphics weet Dead Island Definitve Edition technisch nog niet heel veel indruk te maken. Toch is de zombiegame wel erg vermakelijk.

De huidige generatie consoles ziet veel opgepoetste games verschijnen. De meest recente titel die deze traditie volgt is de Dead Island Definitve Edition. Deze game bevat de eerste Dead Island, het vervolg Dead Island: Riptide en het arcade-achtige Dead Island Retro Revenge. Mocht je fan zijn van deze serie, dan ben je ongetwijfeld nog bekend met het verhaal. Het is namelijk heel simpel; op een tropisch vakantieresort is een zombieuitbraak en slechts vier mensen blijken immuun voor het virus. Als speler neem je de controle over een van deze vier personages en voer je opdrachten uit voor de overlevers.

Deze opzet is erg simpel, maar past hiermee perfect in het zombiegenre. Het verhaal dient slechts als excuus om veel zombies op creatieve wijze uit te schakelen. Fans van de oorspronkelijke games zullen zeker weer flink veel vermaak uit deze collectie halen. De Dead Island Definitve Edition draait namelijk op een volledig nieuwe engine. Dit wil zeggen dat de game niet alleen een hogere resolutie haalt, maar op elk vlak stukken mooier is. Van de details tot aan de lichteffecten. De game kan goed mee met de graphics die we tegenwoordig verwachten, al is het geen Uncharted Collection. Wel is het jammer dat de schijf niet alle content bevat, maar alleen de eerste game. De rest moet apart via een code worden gedownload.

Dead Island Definitive

De Dead Island Definitve Edition heeft niks aan de gameplay veranderd. De game doet nog steeds sterk denken aan Far Cry: de manier waarop je in het eerstepersoonsperspectief over het tropisch eiland beweegt, wapens gebruikt en aanpast en je personage verbetert lijkt regelrecht te zijn gekopieerd. Dit zou kunnen storen, maar Dead Island weet dat te voorkomen door simpelweg erg veel vermaak te bieden. Zo blijft het leuk om met een sikkel op een zombie in te hakken en zijn ledematen rond te zien vliegen.

Hierdoor nemen we wat mindere aspecten graag voor lief. Zo is het verhaal wat eentonig en zijn de personages niet echt interessant. Hoewel de game grafisch flink is opgepoetst, weet deze technisch nog steeds geen potten te breken. Al zijn storende bugs en glitches wel goed weggewerkt vergeleken met de oorspronkelijke uitgave. Al met al is Dead Island Definitive Collectie een vermakelijke collectie.