Recensie: Ted
NWTV-redactie
NWTV-redactie

Al met al is dit een zeer geschikte film voor een avondje simpel vermaak : Je hoeft niet na te denken bij het kijken van deze film. De grappen zijn simpel te begrijpen en vrij grof en sex-gerelateerd. Het verhaal is ook niet moeilijk. Het gaat meer om de komische gesprekken en daden van Ted en John. Ik zou zeggen, leun lekker achterover en geniet!

We kennen Mark Wahlberg voornamelijk als een actie gerelateerde speler (Contraband, Max Payne, Shooter), maar dat hij ook een lachwekkende rol naast een pratende teddybeer kon vertolken zagen wij niet aankomen. De film begint met een korte intro, waar een duidelijk overdreven vriendelijke stem het verhaal vertelt. Na de lompe vergelijking tussen een kinderwens en een Apache helikopter zit de sfeer er in de zaal dik in en weet je waar je met deze film aan toe bent.

Het Plot
John Bennett (Mark Wahlberg), een klein jongetje zonder vrienden krijgt voor kerstmis een teddybeer: Ted. John is zo weg van hem dat hij wenst dat Ted levend wordt. De volgende ochtend is zijn wens uitgekomen en hierna begint het verhaal pas echt.

Ted, de levende teddybeer, is overal in het nieuws te zien als een echte beroemdheid. Toch vergeet hij zijn grootste vriend, de inmiddels volwassen John Bennett, niet. John heeft inmiddels al vier jaar lang een vriendin waar hij mee samenwoont. De heftig wiet rokende en drinkende teddybeer zorgt dan soms ook voor de nodige relatieproblemen. John’s vriendin (Mila Kunis) dwingt hem om Ted uit het huis te zetten. Hij doet dit en kort hierna wordt Ted ontvoerd door een vader met zoon, die hem uiteindelijk tot zijn einde zullen leiden. Of is er toch nog hoop en zal de hechte vriendschap tussen Ted en John de film tot een goed einde kunnen brengen?

Simpele, lompe humor
De film is zeker een aanrader voor mensen die van lompe, simpele humor houden. Het enige puntje van kritiek is dat de leukste grappen (de Thundersong, en het geflirt met het kassameisje) in de trailer terug te zien zijn. Toch blijft de film boeien omdat er genoeg andere leuke momenten inzitten en zal de film vaak een lach op je gezicht naar voren weten te brengen. Het is dan ook een logische keuze om de hierboven genoemde leukste punten voor de trailer te gebruiken. De trailer geeft een goede sfeer over wat de film jou brengt en maakt je zeker aan het lachen. Hierdoor zal je benieuwd zijn naar de rest van de film en deze dus eerder in de bioscoop gaan bekijken.

Film poster "Ted"          Ted aan de kassa

Regie
De film is geregisseerd door Seth McFarlane, de schrijver van de populaire animatieserie Family Guy. Dit merk je in de film zeker terug. De grove taal, het sarcasme en de bijzonder droge en platte opmerkingen en details die Family Guy onderscheiden van de doorsnee animatieserie komen dikwijls terug in de film Ted. McFarlane heeft hiermee bewezen dat hij meer in zijn mars heeft dan alleen Family Guy. Hij heeft de film ook geschreven en de stem van Ted ingesproken.