inFamous: Second Son
NWTV-redactie
NWTV-redactie

Infamous: Second Son is een mooie vlot wegspelende actiegame. Heb je een Playstation 4 en ben je op zoek naar een nieuwe game? Wil je zien wat de nieuwe consoles ons gaan brengen en ligt deze game in je straatje? Dan zul je zeker een leuke periode tegemoet gaan.

Al sinds de Playstation 4 uit is is het wachten op die ene topper die ons wegblaast. En dan met name natuurlijk op gebied van het visuele, de graphics. Want als we eerlijk zijn, gameplay is belangrijk, maar met een nieuwe generatie consoles willen we toch zien wat nu de echte vooruitgang is.

Het eerste dat opvalt is dat Infamous: Second Son niet teleurstelt, want een feest voor het oog is deze game zeker. Aan visueel spektakel geen gebrek. De stad mist af en toe wel wat detail betreft de gebouwen, maar de krachten die je als Delsin vergaart spatten van het scherm. Dit wordt vooral duidelijk bij de deeltjes die je over het scherm ziet als Delsin in rook verandert, of wanneer de neonkracht beschikbaar is.

ISS01

Maar niet alles is pefect, de gameplay voelt grotendeels best repetitief aan. Het verzamelen van de brokstukken is veelal herhaling van hetzelfde per gebied. Maar deze wil je juist hebben om je krachten uit te breiden zodat je de vijand nog wreder kunt verslaan. Het ligt aan de speelstijl hoe deze herhaling ervaren wordt. Veel spelers zullen vanaf het begin de brokstukken verzamelen, maar na een aantal gebieden voelt dit soms aan als meer van hetzelfde. De afwisseling met het verhaal doet je dit echter vergeten. En niet alleen omdat het verhaal heel goed is, maar vooral omdat het zo lekker is om met de vijand te vechten met de nieuwe superkrachten. De vijanden die mee springen naar waar je ook bent zorgen zeker op de moeilijkste stand voor uitdaging en tactiek.

Eenmaal bezig met de game, pakt deze je en wil je blijven doorspelen. Naast de vele standaard vijanden die je moet verslaan, zijn er een aantal eindbazen. Deze vragen een bepaalde tactiek om te verslaan. Het spel laat je kiezen tussen goed en kwaad. De keuzes zijn niet alleen van invloed op het verhaal, maar brengen ook andere krachten en een andere manier van spelen met zicht mee. Of het spel een tweede keer spelen waar is bepaal je zelf, de meeste mensen in onze omgeving doen dit in ieder geval wel.

Het misschien wel enige echte nadeel aan inFamous: Second Son is de speelduur. Binnen tien uur kan de speler het verhaal doorspelen en verschillende krachten verzamelen. Echter verschijnen de komende maanden veel uitbreidingen die de speelduur een heel stuk verlengen. Al met al ook geen enorm nadeel dus.

ISS02