God of War III Remastered

God of War III is een geniaal spel. Deze remastered-editie verandert echter niks aan de originele ervaring. Alhoewel hij voor nieuwe spelers zeker aan te raden is, is er voor mensen die het origineel hebben gespeeld niet echt een reden om deze versie te kopen.

Tegenwoordig komen er behoorlijk veel geremasterde versies uit van oude spellen (denk bijvoorbeeld aan The Last of Us) en zo ook van God of War III. Na meer dan vijf jaar komt Sony Santa Monica namelijk met God of War III Remastered voor de PlayStation 4.

God of War III is ontvangen als één van de beste spellen voor de PlayStation 3 en is misschien wel één van de betere games ooit gemaakt. In dit deel speel je als Kratos die de berg Olympus beklimt om Zeus te doden. Onderweg maakt hij op brute wijze alles en iedereen wat in zijn weg komt af. Je vecht grotendeels van de tijd met hordes monsters of met gevaarlijke eindbazen. Als je daar niet mee bezig bent zijn er geweldige puzzels in de omgeving om je mee te vermaken. Het voelt alsof je door een grootse, antieke, levende wereld reist waar achter elke hoek iets nieuws te ontdekken valt. Daarnaast zorgt God of War altijd voor een goede uitdaging. Veel van de vijanden moeten op verschillende manieren aangepakt worden en je kan er gerust van uitgaan dat je best een flink aantal keren dood zal gaan tijdens het bestrijden van de goden.

Dus, wat is er eigenlijk verbeterd aan deze versie? Eigenlijk bizar weinig; de resolutie is wat beter en de framerate loopt wat soepeler. Nu was het spel al ongekend mooi voor zijn tijd en ziet het er vandaag de dag ook nog prachtig uit, dus het is geen ramp. Dit houdt wel in dat mensen die het origineel gespeeld hebben, eigenlijk geen reden hebben om deze nieuwe versie te spelen.

God of War® III Remastered

Mensen die het spel op de PlayStation 3 nooit gespeeld hebben zouden deze versie absoluut een kans moeten geven. Met prachtige omgevingen, spectaculaire acties en een arsenaal aan wapens en spreuken vermaak je je prima. Aan de ene kant is het jammer dat er voor oude fans niet veel extra’s is, maar je kunt je ook afvragen of het niet beter is dat zo’n goed spel niet teveel aangepast wordt.