Uncharted: The Nathan Drake Collection

In het kort: koop deze verzameling, The Nathan Drake Collection is de beste aankoop die een PS4-bezitter kan doen. De crème de la crème van de Playstation 3-games is nu nog beter.

Toen ik na aanschaf van de Playstation 3 op zoek was naar games om van deze prachtige console te genieten viel na Motorstorm en Call of Duty 3 mijn oog op het onbekende Uncharted, ik was op slag verliefd. Als ik ooit kleinkinderen zou moeten vertellen over de goede ouwe tijd, komt Uncharted op de PS3 misschien wel ter sprake. Het zijn de beste Indiana Jones-games die nooit gemaakt werden. Lara Croft had er een geduchte concurrent bij. De opzet is simpel: meesterdief en avonturier Nathan Drake moet zijn concurrenten te snel af zijn in de zoektocht naar waardevolle schatten. De game maakt hierbij een goede combinatie van platform-gameplay en schietgevechten. De Uncharted-serie blinkt vooral uit in de cinematische ervaring en deze Nathan Drake Collection versterkt dit alleen maar verder.

Nathan Drake collection

Dit is de beste aankoop die een PS4-bezitter kan doen. Bij het opzoeken van de definitie van ‘must buy’ zou zeker een afbeelding van The Nathan Drake Collection getoond moeten worden. De drie games waren op de Playstation 3 al geweldig, maar zijn nu zowaar nog beter. Het loopt allemaal vloeiender dan ooit door een verbeterde framerate. Verder zien alle games er uiteraard nóg mooier uit en is er een fotomodus toegevoegd, vergelijkbaar met The Last Of Us Remastered. Naughty Dog heeft duidelijk geleerd van hun vorige remaster, The Nathan Drake Collection voelt nog nieuwer aan. Het is vooral verbazingwekkend hoe het acht jaar oude Uncharted: Drake’s Fortune zich kan meten met de games van vandaag de dag. Dat de Uncharted-games nu, in nóg betere versies, voor de prijs van één beschikbaar zijn is een waar godsgeschenk.

Het enige nadeel dat de mensen met een seksuele voorkeur voor mieren zouden kunnen bedenken, is het ontbreken van multiplayer. Arne Meyer van Naughty Dog vertelde ons op een launch-event dat men de online community niet verder wilde verdelen, vanwege de aanstaande release van Uncharted 4. Een begrijpelijke keuze. Gelukkig voelt het ontbreken van multiplayer nooit als een gemis, het was nooit de focus van de Uncharted-serie. Een uitmuntende single-player-ervaring, daar draait het om bij de Nathan Drake Collection.