Bloodborne: The Old Hunters

The Old Hunters brengt je meer Bloodborne van dezelfde, zo niet hogere, kwaliteit. Deze uitbreiding is een absolute must-have voor fans van het origineel. From Software laat wederom zien dat zij de genieën van de hedendaagse gamesindustrie zijn.

Ik stap een plek binnen. Ik heb hem wel eens eerder gezien, maar hij ziet er anders uit dan voorheen. Een duister figuur staat voor me, hij slaat met zijn zweep en springt op me af. Voor ik het zelf doorhad bevond ik mij in die dans die mij o zo bekend is. De dans van Bloodborne, de dans van alle Souls-games. Analyseer je tegenstander, anticipeer zijn aanval, ontwijk zijn aanval, zoek een zwakke plek in zijn patroon en val dan aan. Iedereen die wel eens Dark Souls of Bloodborne heeft gespeeld kent deze dans, elke fan is erop verliefd.

Bloodborne: The Old Hunters brengt je simpelweg meer Bloodborne in de vorm van een uitbreiding. Een nieuw eng gebied om te ontdekken, nieuwe gruwelijke monsters om te verslaan en een aantal pittige eindbazen. Precies wat je wilt, toch? Niet onbelangrijk om te melden is dat de moeilijkheidsgraad een stuk hoger ligt dan bij de originele game. Sterker nog, misschien is dit wel één van de lastigste van alle Souls-games. Ik zou eindeloos kunnen vertellen over waarom sommige gevechten zo geweldig zijn en waarom sommige monsters zo briljant ontworpen zijn, maar dat wil je helemaal niet lezen. Je wilt het zelf ontdekken, dat hoort erbij.

De game heeft meerdere patches gekregen die het spel nóg beter maken dan zijn releaseversie, veel kortere laadtijden is hier één ding van. Weet je niet of je deze uitbreiding moet kopen? Het is ongelooflijk simpel; vond je Bloodborne goed, dan vind je The Old Hunters geweldig. Iedereen die fan was van het origineel is het zichzelf verplicht om deze DLC een kans te geven.

Bloodborne the old hunters gameplay

Het komt vandaag de dag niet veel voor dat een gamestudio jarenlang met dezelfde formule aankomt en dat mensen niet massaal gaan schreeuwen om vernieuwing. Dat maakt het des te bijzonderder dat From Software dit wel doet en toch iedereen razend enthousiast blijft. In feite is Bloodborne hetzelfde als Dark Souls en is Dark Souls II op zijn beurt weer hetzelfde als de eerste Dark Souls, alleen is bijvoorbeeld de gameplay van Bloodborne veel sneller en de setting natuurlijk volledig anders. Vernieuwing zit hem in het toepassen van dezelfde principes op nieuwe monsters en nieuwe gebieden. Eenzelfde formule succesvol uit blijven voeren en ervoor zorgen dat je publiek zich ook maar geen seconde verveelt, dat vereist genialiteit.