Project CARS – Game of the Year Edition

De nieuwe toevoegingen van deze 'Game of the Year Edition' lossen niet alle problemen van Project CARS op, maar bieden de echte racefanaten wel een hoop interessante content.

Ongeveer een jaar geleden verscheen de hardcore racesimulator Project CARS ten tonele. Dat de titel niet voor iedereen geschikt was bleek wel uit onze recensie, waarin de game het niet heel goed deed. Toch wist Project CARS genoeg accolades te verdienen om een ‘Game of the Year Edition’ te rechtvaardigen. Deze nieuwe beoordeling zal ter uitbreiding op onze eerdere recensie dienen.

Project Cars Old New

Hierbij is het belangrijk om te bepalen voor wie Project CARS is bedoeld. Dit is namelijk een specifieke groep racefanaten die er vooral plezier uit haalt elke auto volledig onder controle te krijgen. Fans die elke bocht van elk virtueel circuit uit hun hoofd stampen en in het bezit zijn van een game-stuurtje; voor deze doelgroep was Project CARS vorig jaar al heel sterk, maar nu nog beter. De nieuwe uitgave bevat alle eerder uitgebrachte DLC, waaronder vijftig nieuwe auto’s en vier extra tracks. Belangrijk om te weten is dat sommige DLC al gratis beschikbaar was door een dienst genaamd Project CARS On Demand, al ging dit slechts om een klein deel. Ook bevat de nieuwe uitgave twee volledig nieuwe Pagani’s, die ook beschikbaar zullen zijn om aan te schaffen in een eerdere versie van het spel.

Deze extra content lost zeker niet alle, in onze eerdere recensie genoemde, problemen op. Wel geeft het de fans een stuk meer waar voor hun geld; een completere racesimulator is er op het moment niet te vinden. Met de vele nieuwe auto’s en de paar nieuwe omgevingen zal er flink wat extra uur aan de game kunnen worden besteed. Mocht je dus een echte racefanaat zijn en Project CARS om de een of andere reden nog niet in je bezit hebben, haal deze Game of the Year Edition dan zeker in huis.