Ride Along 2

De wisselwerking tussen Ice Cube en Kevin Hart levert soms wat leuke momenten op. Verder is Ride Along 2 vooral een grote verzameling clichés die nergens weet te verrassen.

Ride Along 2 is nu te koop op Blu-ray en DVD.

Eerder dit jaar waren Ice Cube en Kevin Hart aanwezig bij de Nederlandse première van Ride Along 2. Bekijk hier ons interview met Ice Cube.

Na de gebeurtenissen uit de eerste film staat Ben Barber (Kevin Hart) op het punt om te trouwen met Angela Payton (Tika Sumpter), de zus van James Payton (Ice Cube). Maar niet voordat Ben en James naar Miami afreizen om drugshandelaar Antonio Pope (Benjamin Bratt) in te rekenen. Pope levert namelijk aan veel dealers in Atlanta, de thuishaven van de bijna-zwagers. In Miami krijgt het duo te maken met opvallende figuren zoals de plaatselijke agente Maya (Olivia Munn) en de hacker AJ (Ken Jeong).

Ride Along 2

Regisseur Tim Story (Fantastic 4) weet een kleurrijke film neer te zetten die de sfeer van het zonnige Florida goed uitademt. Een achtervolging door de straten van Miami vormt het hoogtepunt van de film, verder moet Ride Along 2 het vooral hebben van de wisselwerking tussen Kevin Hart en Ice Cube. Naast de soms vermakelijke momenten tussen de energieke Ben en chagrijnige James zit de film vooral vol clichés; een herhaling van bekende elementen die nooit weet te verrassen. Ice Cube’s James Payton voelt als een slap aftreksel van zijn Jump Street-personage terwijl Kevin Hart en Ken Jeong wederom zichzelf spelen.

Ook het verhaal zelf is niet alleen een herhaling van de eerste Ride Along, maar tevens een bijna regelrechte kopie van Bad Boys 2. Benjamin Bratt hebben we al talloze keren de rol van maffiabaas zien spelen en ook Olivia Munns ruige agente blinkt niet uit in originaliteit. Drugscriminaliteit in Miami is al jaren een populair onderwerp in films en helaas is Ride Along 2 niet zelfbewust genoeg om deze clichés om te zetten in hilarische momenten.