The Flash seizoen 2

The Flash bevat naast tijdreizen nu ook alternatieve dimensies, waardoor interessante verhaallijnen en personages ontstaan. Hierdoor is het gelukt om het al sterke debuutseizoen te overtreffen.

The Flash seizoen 2 is nu te koop op Blu-ray en DVD.

Terwijl het DC-filmuniversum langzaam op gang komt, blijft de tv-wereld op volle vaart doorgaan. We zullen nog even moeten wachten op de Flash-film, die staat gepland voor 2018, maar we kunnen wel seizoen 2 van de serie alvast aanschaffen.

Zes maanden na de gebeurtenissen in het eerste seizoen is Barry Allen als The Flash (Grant Gustin) uitgegroeid tot de ware held van Central City. Zijn daad heeft wel de deur naar een andere dimensie opengezet, waardoor een nieuwe lading schurken ten tonele verschijnt. Onder hen is Zoom, een ‘speedster’ met een onbekende identiteit die de krachten van The Flash in elk opzicht overtreft. Barry heeft de hulp van Iris (Candice Patton), Caitlin (Daniele Panabaker), Cisco (Carlos Valdes) en Joe (Jesse L. Martin) harder nodig dan ooit, maar met de toevoeging van oude tegenstanders en nieuwe bondgenoten wordt steeds minder duidelijk wie te vertrouwen is.

The Flash seizoen 2

De opening naar nieuwe dimensies zorgt voor een aantal interessante verhaallijnen en personages; na het eerdere tijdreizen krijgen we nu de volle lading met verschillende tijdlijnen en een multiversum. Zo keert de geweldige Tom Cavanagh terug en zien we alternatieve versies van bekende personages, waardoor veel acteurs zich optimaal kunnen uitleven. Zoom is een geduchte tegenstander en maakt het seizoen een stuk duisterder, al is er niks van de humor verloren gegaan.

Waar in het eerste seizoen de focus vooral lag op de band tussen Barry en Iris, is deze ditmaal verder naar de achtergrond verschoven. Hoewel hun relatie een van de hoogtepunten van de serie vormde, heeft dit tweede seizoen hierdoor een uniek karakter gekregen. Op indrukwekkende wijze worden herkenbare elementen en plotpunten naar het scherm vertaald; complex maar nooit onduidelijk. Elke aflevering bevat een ingrijpende plotwending die je doet uitkijken naar het vervolg. Het verloop is wat minder constant, maar toch krijgt The Flash seizoen 2 het voor elkaar om het al sterke debuutseizoen te overtreffen.