Now You See Me 2

Na het eerste deel moge duidelijk zijn wat we van Now You See Me 2 moeten verwachten; geen slim verhaal over goochelaars, maar een luchtige film over magiërs. Toch kan er, met deze gedachte in het achterhoofd en het verstand op nul, nog wel plezier aan worden beleefd.

Now You See Me 2 is nu te koop op Blu-ray en DVD.

Hoewel de meeste films tegenwoordig gebaseerd zijn op andere werk wist het originele Now You See Me in 2014 uit te groeien tot een succes. Groot genoeg om uiteindelijk ook deel uit te maken van de eindeloze stroom sequels, prequels en remakes. Zo staat er ook nog een derde deel gepland, deze verschijnt waarschijnlijk in 2018.

Nu al hun vijanden zijn verslagen lijken de Horsemen Atlas (Jesse Eisenberg), Rhodes (Mark Ruffalo), Merrit (Woody Harrelson) en Jack (Dave Franco) zich volledig op hun trucs te kunnen richten. Lula (Lizzy Caplan) voegt zich bij de groep, maar kan niet voorkomen dat er een nieuwe bedreiging opduikt. Een voorstelling wordt verstoord en Walter Mabry (Daniel Radcliffe) lijkt erachter te zitten. Maar met wie werkt hij samen? Is het Thaddeus Bradley (Morgan Freeman) of toch Arthur Tressler (Michael Caine)?

Now You See Me 2

Lizzy Caplan (The Night Before) vervangt dus Isla Fisher als vierde lid van de Horsemen. Ze weet de aandacht aardig naar zich toe te trekken maar komt niet altijd even gelukkig uit de hoek. Daniel Radcliffe is een betere toevoeging, de Harry Potter-acteur voegt veel energie toe en vormt een geduchte tegenstander voor de Horsemen. Ook nieuw is Woody Harrelson (The Hunger Games), hoewel hij ook in de eerste film aanwezig was. Harrelson speelt ditmaal ook de tweelingbroer van zijn eerdere personage; een nogal vreemde vogel die weinig aan het geheel weet toe te voegen.

Voor een film over illusionisten doet Now You See Me 2 weinig moeite om enige illusie in stand te houden. Zo zijn veel trucs net wat te duidelijk afhankelijk van computereffecten en/of montage. Gelukkig weten we na het eerste deel wat er valt te verwachten; geen slim verhaal over goochelaars, maar een luchtige film over magiërs. Wanneer je hier op bent voorbereid, bijvoorbeeld na het zien van de eerste film, kan er nog wel wat plezier aan worden beleefd. Toch gaat de film nog af en toe te ver; bijvoorbeeld in een scène waarin de Horsemen een kaart verborgen houden door hem over te gooien. De volle potentie van goochelaars die overvallen plegen wordt nooit echt benut. Now You See Me 2 vraagt je nadrukkelijk je verstand op nul te zetten; wanneer dit lukt is de film redelijk vermakelijk.