Doorgaan naar artikel
Nieuwe COD WWII War-modus uitgelicht
Aloys van Outersterp
Aloys van Outersterp
Voormalig hoofdredacteur
Profiel

In een interview met GamesRadar heeft Michael Condrey, mede-oprichter van Sledgehammer Games, meer laten weten over de nieuwe COD WWII War-modus. Dit nieuwe speltype zal de multiplayer van Call of Duty: WWII gaan verrijken en klinkt alvast erg interessant.

Deze online-games zullen namelijk een soort verhaal bevatten. Zo kan het in de COD WWII War-modus gebeuren dat je bijvoorbeeld een belangrijke positie moet veroveren en van daaruit weer een andere doelstelling krijgt. Het spel blijft hierdoor constant afwisselend en in beweging. Condrey laat zelf het volgende weten:

So the collision of Axis versus Allies over strategic objectives, right? Which if you think about it largely describes what World War 2 was – it was about taking ground, and attacking and defending, right? This is all just illustrative, but for the Allies maybe it’s ‘push through the hedgerows, take the hill – destroy the radio tower and then take out the 88s?’

From the German perspective it would be ‘hold the line at the hedgerows, if you lose the line pull back to the barn, and if you lose the barn, pull back to the radio tower – if you lose the radio tower, defend the 88s’ right? And so you have this push-pull of these real true collisions of Axis versus Allies and it’s really powerful”