ARMS
Jeffry van Geel
Jeffry van Geel
Eigenaar / PR / Sales / Community-manager

ARMS is een leuke game die vooral heel erg veel plezier meebrengt wanneer je tegen vrienden speelt.

Nintendo komt er misschien altijd nog mee weg bij de oudere gamer, door geen nieuwe franchises te bedenken maar alleen opvolgers van bekende spellen te maken. De jongeren van tegenwoordig willen echter meer. En daarom is de Switch de perfecte console om iets anders te proberen. Met vooral Super Smash Bros. had de Japanse consolegigant in het verleden al grote successen in de vecht-scene, maar met ARMS zal het zich toch opnieuw moeten bewijzen.

ARMS

De enige overeenkomst met Smash Bros. is namelijk dat het een vechtspel is, maar verder zijn er toch vooral heel veel verschillen. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: dat vinden wij niet erg. In ARMS begeef je je achter het personage en kijk je niet vanaf de zijkant, zoals in de meeste vechtspellen. Je beschikt over twee elastische armen die je de mogelijkheid geven om op grote afstand iemand te raken. Daarnaast hebben de personages eigen wapens die vanaf een soms nog verdere afstand gebruikt kunnen worden.

Over de personages gesproken; er zijn er heel veel te vinden, met allemaal hun eigen vaardigheden. Spelers die er voor willen gaan om competitief te spelen, zullen zelf hun eigen favoriet krijgen afhankelijk van de speelstijl. Net als met eigenlijk bijna elke vechtgame is er niet één beste speler, maar krijgt iedere gamer zijn eigen favoriet.

Verstoppen is dan ook absoluut geen optie, maar verdedigen juist wel een must. En als je de kunst hiervan onder de knie hebt, kun je al snel heel goed worden. Een goede ontwijking gevolgd door een tegenaanval werkt het beste. Zeker als iemand er voor kiest om er blind in te gaan. Je krijgt daarin overigens de keuze om gebruik te maken van bewegingsbesturing of van een controller. Vooral de tweede optie werkt erg prettig. Alleen als beide spelers de Joy-con in hun hand nemen om middels beweging te vechten, is de strijd echt eerlijk. De bewegingsbesturing werkt overigens wel heel accuraat.

Arms Versie 5

Als je klaar bent met gewone gevechten dan kun je afwisseling vinden in de Party-modus. Hierin worden verschillende spelsoorten samengevoegd onder één noemer. Basketbal, schietbaan, survival en volleybal bieden allen hun eigen uitdaging. Ook hier geldt echter dat dit vooral leuk is samen met andere spelers. Alle vier zijn ze echt de moeite waard en welke het beste is zal vooral van ieders eigen voorkeuren afhangen. Persoonlijk hebben wij de meeste lol gehad tijdens survival.

Het spel is vooral heel erg leuk wanneer je tegen vrienden speelt, bij voorkeur wanneer je tegenover elkaar staat. Kies je ervoor om bijvoorbeeld in je eentje aan de slag te gaan tegen de computer, dan valt het spel al snel tegen. De afwisseling en uitdaging is dan niet voldoende aanwezig.