Snipperclips Plus – Cut it out, together!

Snipperclips was al een erg leuk spel en Snipperclips Plus voegt hier alleen maar meer aan toe. De nadruk ligt wel wat meer op samen spelen. De drie nieuwe spellen voor de Blitz-modus houden je weer de nodige uurtjes bezig, maar de Stamp-modus lijkt meer op een onhandig tekenprogramma.

Begin van dit jaar verscheen de Nintendo Switch en een van de launchtitels was Snipperclips. In dit spel speel je met Snip en Clip, twee stukjes papier die dol zijn op het oplossen van puzzels. Deze variëren van het passen in een vorm, dunken van basketballen of redden van knaagdieren. De besturing is vrij eenvoudig. Je kunt springen, draaien en het meest belangrijk: knippen. Op deze manier moet je in staat zijn om alle puzzels op te lossen. De eerste versie bevat in totaal 45 verschillende levels, Snipperclips Plus voegt hier nog eens 30 nieuwe aan toe.

De twee nieuwe werelden, Cosmic Comics en Toybox Tools, bevatten ieder vijftien verschillende levels. Het zijn weer de oude vertrouwde puzzels die je kent uit het vorige deel. Deze keer ligt er wel wat meer nadruk op samenspelen, waardoor het wat minder geschikt is in de handheld-modus. Het is zeker wel mogelijk, maar voelt vaak wat onhandig aan door het vele wisselen tussen Snip en Clip.

Ook zijn er drie nieuwe spellen toegevoegd aan de Blitz-modus: Territory, Roundup en KeepawayIn Territory is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk gebied probeert te veroveren door snel te stempelen. In Keepaway moet je een bal op je hoofd balanceren terwijl je bekogelt wordt met water. Als laatste is er nog Roundup, waarin je moet proberen zo veel mogelijk insecten te vangen. De nieuwe spellen zijn een welkome toevoeging aan de multiplayer en dit is ook echt waar zowel Snipperclips en Snipperclips Plus in excelleren. Want hoe slim de puzzels ook in elkaar zitten, na een tijdje heb je het wel gezien.

Als laatste is er ook nog een Stamp-modus. Hierin kun je alleen of met meerdere mensen een tekening maken. Het klinkt net zo saai als het in werkelijkheid is. Het is vooral leuk voor spelertjes die te jong zijn voor de overige modi. Het komt eigenlijk neer op een soort onhandige versie van Paint.

Mocht je Snipperclips niet aangeschaft hebben bij de aankoop van je Nintendo Switch, dan is nu het moment om Snipperclips Plus alsnog in huis te halen. Het is alles wat het eerste deel was, maar dan meer. De nieuwe spellen in de Blitz-modus zijn zeker de moeite waard en hier haal je lang plezier uit. De nieuwe Stamp-modus komt over als een zeer onhandig tekenprogramma en is waarschijnlijk leuk voor de allerkleinste, maar daarmee is Snipperclips Plus wel compleet en geschikt voor het hele gezin.