Payday 2 Switch-versie

De Payday 2 Switch-versie is in elk opzicht minder dan zijn voorgangers; op de prijs na dan. Je kunt de game beter voor een ander platform aanschaffen.

Rondom de release van de PayDay 2 Switch-versie doken al een behoorlijk aantal berichten op over welke versie Nintendo’s console krijgt. Deze uitgave blijkt qua updates een jaar achter te lopen op zijn console-genoten, die hun op beurt weer iets achterlopen op de pc-variant. Gelukkig is dit alleen écht merkbaar als je zo’n eerdere uitgave in je bezit hebt. In dat geval is het opnieuw aanschaffen van Payday 2 een grote afrader.

Deze nieuwe uitgave lijkt vooral een snelle port, waar niet veel over is nagedacht. Technisch draait het allemaal prima, maar je zult de game vooral in handheld-modus willen spelen. Hierbij komen alleen de minder nauwkeurige pookjes weer om de hoek kijken. Een Pro-Controller is eigenlijk noodzakelijk, maar hiermee komt de handheld-modus weer niet uit de verf. Helaas is er niet gekozen om motion-controls toe te voegen, games als Splatoon hebben hier veel baat bij gehad.

Voor wie bekend is met een eerdere uitgave van de game, weet dat Payday 2 eingelijk alleen in co-op-verband de moeite waard is. Het is dus erg vreemd dat deze aspecten niet goed zijn uitgewerkt op de Nintendo Switch. Vooral het ontbreken van voice-chat is onbegrijpelijk. Dit is aan de ene kant een gebrek van de Switch zelf, door het ontbreken van een partychat-systeem. Toch zou ingame-chat niet onmogelijk zijn en andere games lossen het op met een speciale app. In het geval van Payday 2 is het helaas noodzakelijk om via een app als Skype of Discord je telefoon te gebruiken voor voice-chat.

De Payday 2 Switch-versie is in elk opzicht minder dan zijn voorgangers; op de prijs na dan. De game gaat momenteel nog voor de volle mep over de toonbank: €49,99. Dat is simpelweg veel te veel voor een gebrekkige port van een vierënhalf jaar oud spel. Mocht je in het bezit zijn van een andere console of een pc raden we aan om daar de game voor aan te schaffen. De Switch-versie is het gewoon niet waard, of je moet heel graag in handheldmodus willen spelen.