Hitman: Definitive Edition

Hitman: Definitive Edition is de ideale kans voor gamers die het spel nog niet bezitten. De game staat nog steeds als een huis en staat garant voor tientallen uren plezier. Mocht je echter al een andere editie bezitten, dan is er geen reden de game nogmaals in deze uitvoering te halen.

De episodische game Hitman dateert alweer uit 2016. In het over zeven episodes gespreide verhaal kroop je in de huid van Agent 47 en moest je een aantal doelwitten uitschakelen. Nu komt de game nogmaals uit in de vorm van Hitman: Definitive Edition, niet onder de vlag van Square Enix, maar onder die van Warner. Bros. Interactive. Het pakket bevat het volledige eerste seizoen plus alle DLC die er sinds de verschijning is uitgekomen, met daarbij nog een hoop leuke en voornamelijk cosmetische extra’s.

De gameplay van Hitman staat nog steeds als een huis. De gevarieerde missies geven je het gevoel dat je een levensgevaarlijke sluipmoordenaar bent en de voldoening die je voelt als je een van je doelwitten onopgemerkt uitschakelt is erg groot. Het leuke daarbij is dat je daarbij ook nog eens allerlei uitdagingen krijgt die telkens ook een nieuwe benadering vereisen. Dat maakt dat je de missies met alle plezier nogmaals uitspeelt en je onder de indruk raakt van de creatieve vrijheid die je hebt bij het uitschakelen van je slachtoffer.

Ook grafisch kan de game nog steeds mee met de huidige standaarden. De omgevingen zijn erg gedetailleerd en, doordat de missies zich over de hele wereld afspelen,  ook ontzettend gevarieerd. Van een modeshow in Parijs tot aan een extreem luxueus hotel in Bangkok, alles is met evenveel zorg in elkaar gezet.

Als we dan kijken naar de extraatjes bij deze Definitive Edition, dan zien we daar in ieder geval alle bonusmissies en uitdagingen die ook al in de Game of the Year-editie zaten. Daarnaast zijn er een hoop extra tenues voor Agent 47 meegeleverd. De bonusmissies zijn zeker de moeite waard, mocht je die nog niet in je bezit hebben. De tenues zijn leuk, maar meer ook niet.

De Hitman: Definitive Edition is de ultieme uitvoering van de game. Mocht je die nog niet in je bezit hebben, dan kun je zonder twijfel naar de winkel rennen om deze editie aan te schaffen. Mocht je Hitman al in je bezit hebben als bijvoorbeeld de Game of the Year-editie, dan is er eigenlijk geen reden om deze versie in huis te halen.