My Brother Rabbit

My Brother Rabbit is een prachtige game; de beelden en muziek vormen samen een betoverende ervaring die je nog lang bij zal blijven. De meeste puzzels zijn niet heel moeilijk, maar gelukkig ook niet te makkelijk. De lage prijs zorgt er al helemaal voor dat wij deze game van harte kunnen aanbevelen.

Artifex Mundi zal waarschijnlijk niet bij iedereen een belletje doen rinkelen, maar misschien dat dat in de toekomst gaat veranderen. Deze Poolse ontwikkelaar/uitgever heeft al behoorlijk wat titels op zijn naam, de meeste zijn echter voor mobiele apparaten. Gelukkig maken ze ook games voor consoles en daar is My Brother Rabbit er een van. Vaak zie je bij games die gemaakt zijn door ontwikkelaars die hoofdzakelijk voor mobiele platformen ontwikkelen, dat de console-versies een soort van ports zijn en dat is meestal niet positief. Laten we hopen dat dit niet het geval is bij deze titel.

My Brother Rabbit is een puzzelgame en voor de besturing maakt het gebruik van point-‘n-click. Het speelt zich af in een mix van realiteit en de verbeelding van een kind. De wereld is daardoor heel erg mooi en vooral kleurrijk. Het voelt gelijk aan als een hele fijne omgeving en dat gevoel wordt nog eens extra versterkt door de prachtige muziek. Het zit vol met de meest kleine details, zelfs aan de achtergrond is enorm veel aandacht besteed. Je merkt aan alles dat de game met enorm veel liefde is gemaakt.

My Brother Rabbit

Natuurlijk gaat het niet alleen om de beelden en het geluid, maar speelt het puzzelelement ook een belangrijke rol. In My Brother Rabbit zul je veel tijd besteden aan het zoeken van items. Dit moet je doen omdat je deze voorwerpen weer nodig hebt voor het oplossen van een puzzel of voor het vrijspelen van een nieuw gebied. Boven in beeld zie je de items die je nog moet verzamelen en je ziet ook gelijk of het voorwerp in het gebied, waar jij je op dat moment bevindt, aanwezig is. Dat maakt het misschien wel iets makkelijker dan normaal bij dit soort spellen, maar het zorgt er wel voor dat het nooit gaat frustreren doordat je minutenlang doelloos aan het rondlopen bent.

De moeilijkheidsgraad van de puzzels variëren nogal: de meeste zijn vrij eenvoudig, maar een aantal zijn behoorlijk aan de pittige kant. Gelukkig kom je met logisch nadenken een heel eind en is het nooit een kwestie van maar iets proberen. Het is duidelijk dat de ontwikkelaar een spel heeft willen maken dat een mooie ervaring wil bieden in plaats van een enorme uitdaging. Een juiste keuze, want wanneer je op zoek bent naar een uitdaging, kun je misschien beter een spel als Dark Souls spelen.

My Brother Rabbit is een prachtige puzzelgame; de combinatie van beeld en geluid zorgen voor een betoverende ervaring. Het zoeken van items gaat niet snel vervelen en de puzzels zijn niet te makkelijk, maar zeker ook niet heel erg moeilijk. Het is een spel waarbij je lekker kunt ontspannen en bovenal genieten. De lage prijs maakt het plaatje helemaal compleet en zorgt ervoor dat wij niet anders kunnen dan deze game aanbevelen. Houd de naam Artifex Mundi ook maar goed in de gaten voor de toekomst, want wij verwachten nog veel meer mooie dingen na het spelen van deze game.