Game Night

Game Night is een vermakelijke film en weet de kijker de volle anderhalf uur te boeien door de vele plotwendingen. Het is niet een film die ooit in aanmerking zal komen voor een Oscar, maar door de nodige humor staat het garant voor een avondje kijkplezier. Billy Magnussen weet met zijn rol als buurman Gary regelmatig de show te stelen.

In Game Night zien we zes goede vrienden, eigenlijk vijf want vrijgezel Ryan (Billy Magnussen) neemt elke keer een andere vrouw mee, die elke week bij elkaar komen voor een avond vol entertainment. Max (Jason Bateman, Arrested Development, Ozark) en zijn vrouw Annie (Rachel McAdams, The Notebook, Mean Girls) organiseren al tijden deze spelavonden en daar lijkt weinig verandering in te komen. Buurman Gary (Jesse Plemons) probeert elke keer mee te doen, maar sinds het overlijden van zijn vrouw wordt hij niet meer uitgenodigd voor de bijeenkomsten. Ook deze keer lijkt het weer een standaard spelavond te worden, maar Annie heeft de broer van Max uitgenodigd om mee te doen. Brooks (Kyle Chandler) is de oudere, maar vooral succesvollere van de twee. Aan het einde nodigt hij iedereen uit om het de volgende keer bij hem te houden, want hij heeft iets speciaals in petto. Maar dat loopt net even iets anders dan verwacht, want Brooks blijkt toch niet de perfecte man te zijn en heeft zichzelf aardig in de problemen gewerkt. Het moordspel dat hij in gedachten had, wordt net iets echter dan de bedoeling was.

Het verhaal lijkt niet heel bijzonder, maar zit vol met plotwendingen. Op het moment dat je denkt dat je weet hoe het verhaal verder zal gaan, gebeurt er weer iets waardoor alles anders wordt. Het zorgt ervoor dat de film boeiend blijft tot het einde. Ook wat betreft acteerwerk is het voldoende. Vooral Rachel McAdams weet haar rol als de wat naïeve Annie goed neer te zetten en de kijker voor haar te winnen. Ook de acteerpresaties van Billy Magnussen zijn het vermelden waard. Hij weet ervoor te zorgen dat alle ontmoetingen die ze hebben met buurman Gary heerlijk ongemakkelijk aanvoelen. Gary is eng en grappig tegelijk. Jason Bateman doet wat we gewend zijn van hem en ook in Game Night speelt hij dezelfde rol als hij altijd doet; een zachtaardige man met weinig diepgang. Het is zeker niet slecht, maar hij weet het geheel ook niet tot een hoger niveau te tillen. Jammer, want de film is best vermakelijk en meestal grappig.

Game Night is waarschijnlijk geen film die je je over tien jaar nog zult herinneren, maar hij is leuk genoeg om een avondje aan te besteden. Vooral Rachel McAdams en Billy Magnussen zorgen ervoor dat je wat te lachen hebt tijdens deze film. Hoofdrolspeler Jason Bateman speelt die ene rol die hij altijd speelt, maar storend is het niet. Verwacht geen diepgaand verhaal, spectaculair camerawerk of Oscar-waardige acteerprestaties, maar gewoon een lekkere film voor tussendoor.