Brooklyn Nine-Nine seizoen vijf

Brooklyn Nine-Nine seizoen vijf brengt vooral meer van hetzelfde, maar door de steeds sterker wordende relaties tussen personages is dat helemaal niet erg. De afleveringen blijven lekker luchtig en de humor zorgt ervoor dat je maar door wilt blijven kijken.

Fans ervoeren een rollercoaster van emoties toen eerder dit jaar besloten werd om van Brooklyn Nine-Nine seizoen vijf het laatste seizoen te maken en een aantal dagen later de serie toch weer werd gered om er een zesde seizoen uit te slepen. Het vijfde seizoen is nu uit op DVD en het is dus hoog tijd om eens te kijken wat wij ervan vinden.

Brooklyn Nine-Nine

Net zoals bij de meeste degelijke sitcoms, wordt ook Brooklyn Nine-Nine met de jaren beter, naarmate de kijker de personages beter leert kennen en de werkingen van hun relaties steeds meer uitgediept worden. Het gouden duo van Jake Peralta (Andy Samberg) en Charles Boyle (Joe Lo Truglio) verliest zijn charme nog steeds niet en blijft alleen maar beter worden. Ook met name Terry Crews met zijn energieke en onschuldige personage blijft een geweldige aanwinst waar we niet snel moe van zullen worden.

Het begint deze keer met Jake die het niet zo makkelijk heeft in de gevangenis. Mocht je je afvragen of het hierdoor een wat serieuze toon gaat krijgen, maak je dan geen zorgen: Brooklyn Nine-Nine blijft ook in dit seizoen vooral weer de luchtige serie precies zoals we die gewend zijn. Verwacht geen gigantisch drama, maar luchtige afleveringen met frisse humor waardoor je weer aan de buis (of het computerscherm) gekluisterd blijft en gewoon door wilt blijven kijken. Denk aan wedstrijden over wie het langst in zijn stoel kan blijven zitten of natuurlijk de jaarlijks terugkerende Halloween Heist, waar leden van het team allemaal een dag hebben om een voorwerp te bemachtigen om te bewijzen wie de beste agent is. Dit jaar krijgt deze echter wel een mooie twist, waardoor het niet alleen een repetitie van voorgaande jaren blijft.

Met name door het einde van het seizoen ga je je afvragen of dit echt bedoeld was als einde van de serie: alle personages hebben hun happy endings en de laatste aflevering is echt een waardige afsluiter die laat zien hoe de dynamiek tussen personages over de jaren heen gegroeid is. Alhoewel we nog steeds enorm genieten van Brooklyn Nine-Nine, is het lastig te zien hoe ze ooit een beter einde gaan vinden.