For Honor Marching Fire
Arran Winmai
Arran Winmai

Na de trage start die Ubisoft met deze game had, is For Honor Marching Fire de uitbreiding die het nodig had. Het spel ziet er een stuk mooier uit, de nieuwe krijgers zijn allen uniek en leuk, en de nieuwe modi voegen een hoop variatie toe aan het spel. Of de arcade-modus €29,99 waard is, is echter nog de vraag. Wij vinden van niet.

Fans van middeleeuws zwaardvechten en pvp hebben geluk: For Honor Marching Fire is nu uit. Is deze uitbreiding heet, of laat het spelers koud?

For Honor Marching Fire is een uitbreiding die zowel gratis content toevoegt en betaalde elementen bevat. Voor de originele review van For Honor, klik hier.

Betalende spelers hebben toegang tot de nieuwe Arcade-modus. Bovendien kunnen zij vroegtijdig de nieuwe personages (die vanaf 30 oktober door alle gamers voor 15000 steel gekocht kunnen worden) van de vierde Wu Lin-factie uitproberen. Daarentegen is er ook gratis content. Spelers krijgen toegang tot de strategische Breach-modus. Ook is het spel een stuk mooier gemaakt en is het perk-systeem van je uitrustingen veranderd. Fans die al aardig wat uren in de game gestoken hebben en bang zijn dat hun vrijgespeelde gear weg is, niet gevreesd: de uitrustingsstukken zijn gewoon omgezet.

De vier nieuwe personages zijn de spannendste toevoeging. De Wu Lin-factie is gebaseerd op beroemde Chinese krijgers en ook zij nemen het nu op tegen de al bestaande ridders, vikingen en samoerai. De Tiandi is een zwaardvechter die kan aanvallen terwijl hij ontwijkt. Uitstekend om tegenstanders in de val te lokken. Jiang Jun gebruikt een staf en wisselt snelheid in voor kracht. Nuxia is juist snel en maakt gebruik van twee aparte zwaarden. Tenslotte wacht de Shaolin geduldig af tot zijn tegenstander een fout maakt voor hij toeslaat met zijn lange staf.

De personages zien er mooi uit en ze zijn een uitstekende toevoeging aan de game. Ook voegen ze allemaal iets unieks toe aan de slagvelden en zowel nieuwe als ervaren spelers zullen er veel plezier aan beleven.Vooral Tiandi zal in het begin veel gespeeld worden omdat hij het gemakkelijkst is op te pikken, maar de rest zal, na wat wennen, net zo sterk zijn. Zo is Nuxia een van de sterkste duelisten in het spel, wat haar een uitstekende keuze maakt in de nieuwe arcade-modus.

Over de nieuwe arcade-modus gesproken; het is simpel. Spelers nemen het alleen of samen op tegen tegenstanders in vier rondes. Verhaalvertelling en gedoe komt niet voor en Ubisoft laat het gewoon zijn wat het is: een serie aan duels zonder poespas. Afhankelijk van de moeilijkheidsgraad zijn er wat verschillen in het gevecht. Zo kunnen verliezers gedurende het gevecht langzaam levenspunten verliezen, of krijgen hun tegenstanders juist langzaam levenspunten terug. Deze modus is een goede plek om personages uit te proberen en wat loot en xp te vergaren. Helaas hebben spelers echter enkel toegang tot deze modus als ze de ‘Marching Fire-uitbreiding’ (niet te verwarren met de gratis Marching Fire-update) kopen voor €29,99.

Breach, daarentegen, is geheel gratis beschikbaar voor iedereen. In deze modus nemen acht deelnemers het tegen elkaar op. De aanvallers trachten door de poort te breken door een stormram te beschermen om vervolgens de krachtige commander (een npc) uit te schakelen. De verdedigers doen juist alles wat ze kunnen om dat te voorkomen. Naast deze hoofddoelen zijn er echter ook wat zijmissies die spelers kunnen voltooien voor wat bonussen. Zo zijn er mini-bosses die, na verslagen te zijn, spelers sterker kunnen maken en verdedigers kunnen bijvoorbeeld missies voltooien om de muren te bemannen met boogschutters. Hoewel het chaotisch klinkt, moeten spelers goed samenwerken en strategie staat hier voorop.

For Honor Marching Fire

Het nieuwe systeem om een personage mee te personaliseren is het minst aantrekkelijke, maar tegelijkertijd misschien wel de meest belangrijke verandering. Het werkt nu met perks. Waar uitrustingsstukken voorheen allemaal statistieken hadden waarmee het personage sterker werd, zijn er nu perks waar spelers naar moeten kijken. Het voornaamste verschil is dat het niet meer zo is dat fans gewoon de uitrusting met de beste statistieken gebruiken, om hun personage zo sterk mogelijk te maken, maar moeten ze perks selecteren die het beste bij hun speelstijl past. Zo is het nu beter mogelijk om personages naar smaak aan te passen.

For Honor Marching Fire is een uitstekende uitbreiding die oude fans genoeg redenen geeft om terug te komen en tegelijkertijd het spel aanzienlijk aantrekkelijker maakt voor nieuwe spelers. De personages van de Wu Lin-factie zijn prima toevoegingen en de modi en visuale upgrade mogen er ook wezen. Bovendien werkt het nieuwe perk-systeem een stuk beter dan wat voorheen beschikbaar was. Helaas is de arcade-modus niet gratis en levert de €29,99 daarnaast eigenlijk niets op.

Wij speelden For Honor Marching Fire op PlayStation 4. Hij is tevens verkrijgbaar op Xbox One en pc.