Ocean’s 8

Ocean's 8 blaast op een leuke manier de serie weer nieuw leven in. De sterrencast steelt de show en maakt de verschillende scènes tot een feestje om naar te kijken. Helaas is het verhaal verder niet bijster spannend, waardoor het soms lastig is om de aandacht erbij te houden.

Iedereen kent de Ocean’s-reeks nog wel waarin Danny Ocean, samen met een paar superdieven om hem heen, de meest waanzinnige berovingen pleegt. Met haar verfrissende stijl en de grote verzameling sterren groeide de serie al snel uit tot een groot succes. Elf jaar na het laatste deel keert de reeks terug met Ocean’s 8, waarin ditmaal niet Danny Ocean, maar zijn zus Debbie (Sandra Bullock, Speed) de hoofdrol vertolkt, samen met een groep nieuwe, en puur vrouwelijke, meesterdievegges. Weet deze film het format weer nieuw leven in te blazen?

De film begint wanneer Debbie weer vrijkomt uit de gevangenis. Ze belooft plechtig om een saai en burgerlijk leven te gaan leiden, maar in werkelijkheid heeft ze in al die jaren een grote roof gepland die ze niet alleen kan uitvoeren. Samen met oude vriendin Lou (Cate Blanchett, Blue Jasmine) begint ze met het verzamelen van de juiste mensen om haar heen om zo het onmogelijk geachte mogelijk te maken.

Ocean's 8, Warner Bros. met de NWTV Awards Foto: Warner Bros.

Net als de originele Ocean’s-films, is ook ditmaal de cast voorzien van een groot aantal bekende acteurs en actrices en dat doet de film duidelijk goed. Met Anne Hathaway (The Dark Knight Rises, Les Misérables) en Helena Bonham Carter (Harry Potter-reeks) erbij, bestaat de kern van de cast uit prima en ervaren actrices. Het plezier en de ervaring spatten van het scherm en maken elke scène een feestje om naar te kijken. Leuk is ook dat we nog een aantal oude bekenden tegenkomen.

Helaas wil de film niet zo spannend worden en dat is jammer. Waar er op de scènes zelf maar weinig is aan te merken, kabbelt Ocean’s 8 eigenlijk constant maar verder. De dames krijgen amper met tegenslag te maken en dreigt het mis te gaan, dan is het meestal loos alarm of wordt het probleem binnen een paar seconden opgelost. Je verliest daardoor al snel de interesse en ook de slimme vondsten uit het plan van Debbie missen daardoor impact. Erg jammer, want er zitten zeker wel een paar geslaagde wendingen in.

Ocean’s 8 is een prima tussendoortje dat het vooral moet hebben van de imponerende sterrencast die zich van zijn beste kant laat zien. Het verhaal zelf wordt nooit echt spannend en daardoor missen een aantal elementen de impact die ze anders wel zouden hebben. Desondanks is dit een leuke voortzetting van de reeks.