Fitness Boxing
Ian Foppen
Ian Foppen
Manager festivalredactie, social media & Discord

Met Fitness Boxing wordt het doel zeker bereikt: een goede workout en het aanleren van boksbewegingen. Op verschillende manieren word je gemotiveerd om van tijd tot tijd weer aan de slag te gaan. Met de multiplayer-opties krijgt samen fitnessen spontaan een nieuwe betekenis!

Vanaf 21 december is Fitness Boxing voor de Nintendo Switch te koop. Met enkel twee Joy-Cons in je handen leer je allerlei boksbewegingen. Tegelijkertijd ben je ook nog eens bezig met een goede workout! In deze review gaan we je vertellen over onze ervaringen.

Tijdens het spelen kan er voor sommigen meteen een punt van herkenning komen; Fitness Boxing komt namelijk erg overeen met spellen zoals Guitar Hero. Het soort bewegingen en het moment dat je deze moet uitvoeren wordt weergegevens middels een symbool die een vierkant nadert. Hoe beter je timing is, hoe meer punten je verzamelt. Hier is wel enig ritmegevoel voor nodig, maar gelukkig zijn de ondersteunende nummers waarop de workout wordt uitgevoerd redelijk afgestemd op de maat. Hoewel je de neiging hebt om pas te slaan op het moment van de tel van het ritme, is het juist belangrijk om iets eerder te beginnen; het eindmoment van slaan is namelijk bepalend voor de score. Dit blijft wat onwennig aanvoelen en haalt je soms uit het ritme, wat jammer is.

In het spel zijn diverse elementen ingebouwd om gemotiveerd te blijven. Naast de uitdaging om dagelijks een workout te doen en het vrijspelen van nieuwe nummers om de boksbewegingen op uit te voeren, is er een mogelijkheid om kleding vrij te spelen voor je personal trainer. Hoewel dit weinig mee te maken heeft met het doel van Fitness Boxing, kunnen we ons voorstellen dat dit voor bepaalde doelgroepen een leuk extraatje is. De multiplayer mogelijkheden zijn echter wel een toffe toevoeging. Als je een extra setje Joy-Cons hebt, kan je zowel samen als tegen elkaar spelen. Samen fitnessen krijgt spontaan een nieuwe betekenis!

Het is overigens wel duidelijk dat de grafische vormgeving van Fitness Boxing niet de hoogste prioriteit had. Hoewel het belangrijk is dat een spel zoals deze simpel is in gebruik, heeft het nu een goedkope uitstraling. Een ander uiterlijk en soms minder informatie op het scherm zou het aantrekkelijker maken om te spelen. Dit neemt niet weg dat met een leuke aanbieding het zeker een aanrader is om Fitness Boxing voor de Nintendo Switch aan te schaffen.