Dynasty Warriors 8: Extreme Legends Definitive Edition

Dynasty Warriors 8: Extreme Legends Definitive Edition brengt de sterke essentie van de Dynasty Warriors-reeks naar de Switch. Met flink wat uren speelplezier via de verschillende kanten van het verhaal, een Challenge-modus en de Ambition-modus, brengt het een zeer complete ervaring. De redelijk korte levels zijn perfect geschikt voor de handheld-console en het spel draait er perfect op.

Dynasty Warriors is al sinds jaar en dag vaste kost op de consoles. Al decennialang hack-and-slashen we erop los in het oude China, in de Periode van de Strijdende Staten. Op de PlayStation 3 verscheen alweer in 2013 Dynasty Warriors 8. Inmiddels zijn er uitgaven voor elk mogelijk denkbaar platform verschenen en dan mag de Nintendo Switch natuurlijk niet langer uitblijven. Gelukkig is er nu Dynasty Warriors 8: Extreme Legends Definitive Edition, speciaal voor de handheld-console van Nintendo. Niet alleen thuis achter de buis heel China veroveren, maar ook onderweg, dat klinkt toch goed?

Of het nou is omdat Dynasty Warriors 8 alweer wat ouder is, of omdat de port gewoon erg goed is gedaan: de game loopt erg soepel op de Nintendo Switch. We hebben vrijwel nooit last gehad van haperingen, ook niet in de handheld-modus, en ook de graphics zijn van prima kwaliteit. Je hebt op geen enkel moment echt het gevoel dat je met een spel van de vorige generatie bezig bent en dat is natuurlijk een bijzonder belangrijk punt voor een heruitgave. Het enige dat ons opviel, is dat heel af en toe een klap wat minder hard aan lijkt te komen, ofwel omdat het vibreren even niet werkte of dat er een enkele keer geen audiofeedback voor was, maar daar bleef het wel bij.

Verder is Dynasty Warriors 8 vooral zoals we gewend zijn van de reeks, maar voor de mensen die het niet weten volgt een korte uitleg. Je volgt het verhaal van een van de kanten in de Periode van de Strijdende Staten in het oude China. Vervolgens ga je als een bekende generaal of officier verschillende slagvelden af, met op elk slagveld een missie: ontsnap, versla X generaal, of neem een fort over. Het is allemaal vrij simpel en terwijl je dit doet, maak je met overdreven combinaties van aanvallen honderden vijanden een kopje kleiner (maak je geen zorgen, het is visueel allemaal niet gruwelijk).

Het mooie aan Dynasty Warriors 8 is dat je personages niet gebonden zijn aan een enkel wapen. Niet alleen kan je twee verschillende wapens mee de gevechten innemen, en op elk moment wisselen, ook kun je voordat de strijd begint uit tientallen verschillende types wapen kiezen die allemaal weer wat anders spelen. Afhankelijk van de officier die je gebruikt, is die wat beter met het ene soort wapen dan met anderen, dus dit biedt wel enige houvast.

Dynasty Warriors 8 Nintendo Switch

Mocht je alle verschillende kanten van het verhaal hebben doorgespeeld, dan kun je ofwel in de Ambition- of in de Free-modus naar hartenlust spelen met de vele tientallen beschikbare personages. Dit, in combinatie met vele verschillende moeilijkheidsgraden  zorgt ervoor dat je flink lang kan genieten.

Dynasty Warriors 8: Extreme Legends Definitive Edition is een uitstekende toevoeging voor de Switch. De simpele hack-and-slash-mechanieken met levels van tussen de tien en dertig minuten zijn perfect voor korte speelsessies onderweg of op de buis, maar door de sterke essentie van de Warriors-reeks kun je er toch flink wat uurtjes speelplezier uit halen. Daarnaast draait het spel enorm goed op de Nintendo Switch, dus wees niet bang voor een mindere ervaring dan je gewend bent.

Dynasty Warriors 8: Extreme Legends Definitive Edition is voor deze review gespeeld op de Nintendo Switch. Deze uitgave van de game is alleen op dit platform beschikbaar.