Doorgaan naar artikel
Pokémon Sword & Pokémon Shield
Jeffry van Geel
Jeffry van Geel
Eigenaar / PR / Sales / Community-manager
Profiel

Conclusie

Pokémon Sword & Pokémon Shield beloven grafisch prachtige games te worden. Alhoewel we de spellen niet zeer uitgebreid hebben kunnen testen, weten we dat Dynamaxing een tactisch element toevoegt aan het spel waardoor we nog beter na moeten denken over hoe we de gevechten voeren.

Recent mochten wij aan de slag met Pokémon Sword & Pokémon Shield in de vorm van een demo en alhoewel we heel veel van de nieuwe onderdelen niet konden proberen, kregen we toch voldoende te zien voor een goede indruk. De nieuwe starters, dynamaxing en een heuse gym-battle waren onderdeel van de demo.

We mochten helaas alleen in een gym rondlopen, dus kunnen we niets vertellen over hoe de wereld buiten eruitziet of hoe dit speelt. In de Water Gym viel echter genoeg te beleven. Natuurlijk waren er verschillende gevechten, die voor het doel van de demo gelukkig niet alleen uit water-trainers bestonden, en er was een puzzel om jezelf een weg te vinden door de gym.

Pokémon Sword & Pokémon Shield, Pokémon Sword & Pokémon Shield-informatie, Pokémon Sword & Shield

De gevechten voelen fris en uitdagend aan. En alhoewel er tijdens de gewone gevechten weinig veranderd is, ziet alles er wel vele malen beter uit. We hadden natuurlijk al een grafische upgrade gehad in de vorm van Pokémon Let’s GO, maar Pokémon Sword & Pokémon Shield doet er nog een schepje bovenop. Vooral de animaties van de aanvallen zijn een heel stuk verbeterd.

Deze grafische verbetering geldt natuurlijk ook voor de gym zelf. Het is overduidelijk geen spel meer op een handheld, maar op een echte gameconsole. Misschien het enige jammere is dat er nog altijd vanuit één kant wordt gekeken. Alleen in de Wild Area, die wij niet konden spelen, bekijk je het spel daadwerkelijk vanuit een dynamisch 3D-perspectief.

Tijdens het gevecht met de gymleader kregen we eindelijk de kans om Dynamaxing uit te proberen. Alhoewel eerder deze week Gigantamaxing is aangekondigd en we dit nog niet konden proberen, waren we onder de indruk van het eerstgenoemde systeem. Niet alleen omdat alles er imposanter uitzag, maar vooral omdat het een tactisch element aan het spel toevoegt.

Je kunt tijdens een gevecht slechts één Pokémon Dynamaxen en dit dan ook nog maar voor drie beurten. Omdat je tegenstander dit ook kan, is het aan te raden deze optie op het juiste moment te activeren. Doe je dit op het verkeerde moment dan werkt het tegen je en zul je het gevecht vermoedelijk verliezen.

Pokémon Sword & Shield beloven wederom prachtige games te worden, maar we zullen nog echt een stukje meer moeten zien voordat we het echt zeker weten!