What Men Want

What Men Want is zeker geen vervelende film om een avondje mee te spenderen, maar zal je niet al te lang bijblijven. Daarvoor doet de film te weinig bijzonders.

De wat oudere filmkijkers onder ons herinneren zich misschien nog wel What Women Want, de wat flauwe komedie met in de hoofdrol Mel Gibson die na een ongeluk kan horen wat vrouwen denken. De makers van What Men Want vonden dat het tijd werd voor een geëmancipeerde versie, waarin de rollen zijn omgedraaid. Het resultaat hiervan is vanaf nu verkrijgbaar op Blu-Ray en DVD.

Ali Davis (Taraji P. Henson, The Curious Case of Benjamin Button) is een carrièretijger die over lijken gaat om te krijgen wat ze wil. Helaas wordt ze door haar mannelijke collega’s niet serieus genomen, wat tot de nodige frustraties leidt. Na een bijzonder experiment met een voodoo-dame en een bijbehorend ongelukje kan ze plotseling horen wat de mannen om haar heen denken en dat geeft haar natuurlijk een flink voordeel in de strijd met haar collega’s.

What Men Want Foto: Paramount

Wie verwacht met What Men Want een ontzettend verrassende komedie te gaan kijken, zal bedrogen uitkomen. De film houdt zich keurig aan de komedie-regels van Hollywood, waarin het eerst heel goed gaat, vervolgens heel slecht en uiteindelijk alles toch weer goedkomt en dat met een flinke morele boodschap. Tussendoor ontstaan natuurlijk de nodige hilarische situaties.

Gelukkig zit het met de humor wel redelijk goed in What Men Want, al is de film op zijn grappigst wanneer Ali nog niet haar ongelukje heeft gehad. Vanaf het moment dat het wel het geval is, wordt het eigenlijk vrij plat. Natuurlijk denkt vrijwel elke kerel continu aan seks en heeft bijna iedereen wel een geheim om zich voor te schamen. Dit voelt af en toe wel als erg gemakkelijk, al zitten er ook zeker leuke situaties tussen.

Wat de film uiteindelijk weet te redden, zijn de sympathieke personages. Ali overtuigt als carrièrevrouw met stiekem een klein hartje en ook haar love interest Will (Aldis Hodge, Hidden Figures), met zijn zoontje Ben, weten de juiste snaar te raken. Ook de basketbalfamilie Jamal (Shane Paul McGhie) en Joe ‘Dolla’ Barry (Tracy Morgan) zijn leuke personages die voor leuke momenten zorgen.

What Men Want is een film waar je je zeker een avondje mee kan vermaken, maar die je daarna waarschijnlijk al snel weer vergeten bent. Voor het maken van een blijvende indruk is het helaas allemaal iets te veilig en standaard.