Doorgaan naar artikel
Eerste Disintegration-details zijn inmiddels bekend
Thom van den Hork
Thom van den Hork
Hoofdredacteur / Lead Developer
Profiel

De aankondiging van Disintegration zal aan de meeste mensen misschien voorbij zijn gegaan, maar het is wat ons betreft wel een game die de nodige aandacht zou moeten krijgen. Marcus Lehto, bekend van zijn bijdragen aan de Halo-franchise, is namelijk de creative director van dit project. Samen met een team van zo’n dertig mensen, waarvan sommige ex-Bungie, werkt hij aan een nieuwe sci-fi FPS. Tot nu toe was er nog niet veel bekend, maar een flink artikel in het tijdschrift Edge heeft daar verandering in gebracht. In editie 336 komen behoorlijk wat Disintegration-details naar buiten die erg interessant klinken:

  • Disintegration speelt zich 150 jaar in de toekomst af. De mensheid staat op het punt om uit te sterven door een virus en daardoor laten mensen hun hersenen implanteren in robots, om zo niet geraakt te worden door het virus. Hierdoor ontstaat er een oorlog tussen de ‘normale’ mensen en de hybride varianten, de Royonne.
  • Je speelt het spel als Romer Shoal, leider van de rebellen, en zult het moeten opnemen tegen de Royonne.
  • Het spel zal zich afspelen in de Rocky Mountains, de woestijn van Arizona, de westkust van de Verenigde Staten en IJsland.
  • Disintegration zal dertien missies bevatten en de campagne zal zo’n 10-12 uur in beslag nemen.
  • Oorspronkelijk zou het spel een campagne krijgen van zo’n 4-6 uur.
  • Volgens de preview van Edge zit het spel vol met Bungie-DNA en dan gaat het vooral om hoe het spel aanvoelt.

Volgende week, tijdens gamescom 2019, wordt de eerste gameplay verwacht en wij kunnen bijna niet wachten. Disintegration zal in 2020 verschijnen.