Doorgaan naar artikel
Jeffry van Geel
Jeffry van Geel
Algemeen manager / Public Relations
Profiel

Gisteren verscheen er een enorme lading aan informatie, die deels direct betrekking had op de gameplay van Pokémon GO, maar ook heel veel zaken er omheen. Heel interessante is dat je vanaf december de optie krijgt om eigen Pokéstops te sponsoren bij Niantic. Dit is een functie die alleen bedoeld is voor bedrijven. Een functie die uiteindelijk voor zowel spelers als bedrijven heel interessant kan zijn. Spelers krijgen namelijk in bijvoorbeeld winkelgebieden extra Pokéstops en Gyms, terwijl bedrijven meer zichtbaarheid in een interessante doelgroep kunnen creëren. Niantic heeft twee verschillende smaken aangekondigd:

Standaard:

Premium:

Op dit moment is Niantic een beta gestart voor bedrijven in de Verenigde Staten, maar vanaf media december zouden ook bedrijven in de rest van de wereld mee mogen doen. Bij een aanvraag is het belangrijk dat iemand die gemachtigd is dit namens het bedrijf te doen, doet en dat dat diegene bijvoorbeeld over een KVK-uittreksel beschikt. Daarnaast staat in de regels voor de beta dat op dit moment alleen bedrijven die bezoekers naar de locatie willen halen mee mogen doen. Denk hierbij dus aan bijvoorbeeld bioscopen, winkels en restaurants. Onbekend is of ook gewone bedrijven in de toekomst worden toegevoegd.

Doelgroep

In navolging van deze aankondiging heeft Niantic ook voor het eerst duidelijke doelgroep bekendgemaakt.

Spelers van Pokémon zijn:

Op dit moment is de functie alleen beschikbaar voor Pokémon GO, maar op een later moment ook voor Ingress, Wizards Unite en eventuele toekomstige games van Niantic. Meer informatie vind je op de website van Niantic over gesponsorde Pokéstops.