Bloo Kid 2

Bloo Kid 2 is een prima platformer. Het doet helemaal niets vernieuwends en dat is voor het lage prijskaartje ook niet erg. Dat het je in elk level een paar extra's geeft om te verzamelen, is mooi meegenomen.

Bloo Kid 2 is een platformer die al vijf jaar geleden op Android en iOS te spelen was. Later kwam de game ook naar pc en de 3DS. Nu heeft men besloten dat de Nintendo Switch het uitgelezen apparaat is voor dit spel. Of dat zo is, lees je in de review.

Bloo Kid 2 is zoals gezegd een platformer. Het is ook nog eens een hele traditionele platformer. Je kan van links naar rechts lopen en je kan springen, eventueel ook met een double jump, en dat is het wel. Er zijn overal monstertjes die je in de weg lopen. Je kan ze simpelweg vermijden, of in Mario-stijl op hun hoofd springen om ze uit te schakelen.

Wat Bloo Kid 2 uniek maakt is dat je in elk level zes verschillende dingen hebt die je kan voltooien als extraatje, naast het simpelweg doorlopen van het level. Dit zijn: het pakken van een ballon die vlak voor het einde van het level wordt losgelaten, het pakken van alle gele sterren, het pakken van alle drie de zeldzame, blauwe sterren, het verslaan van alle monsters, het halen van het level met al je hartjes nog gevuld en het halen van het level binnen een bepaalde tijd. Het level snel halen gaat meestal niet samen met de andere opdrachten, dus je zal elk level minstens twee keer moeten spelen om alles te voltooien.

Bloo Kid 2 fortress

Dit is allemaal echter geen vereiste en het valt ook niet voor iedereen aan te raden. Waarom? Bloo Kid 2 heeft een heel lekker tempo als je simpelweg van links naar rechts een level probeert te doorlopen. Je gaat snel, je hebt je double jump en elke keer als je op het hoofd van een monstertje stuitert, kan je nog een keer extra springen. Hierdoor kan je continu door blijven springen in een hoog tempo. Wil je echter alle sterren verzamelen, dan wordt dit tempo behoorlijk uit het spel gehaald en verdwijnt daarmee ook de sterkste kracht van Bloo Kid.

Het is wel zo dat, mocht je het wel leuk vinden absoluut alles te halen, je dan best lang met het spel bezig kan zijn. Dit is al helemaal het geval ten opzichte van de hooguit een paar uurtjes die je kwijt bent als je gewoon zo snel mogelijk alles uitspeelt. Bloo Kid 2 heeft redelijk interessante levels en (soms) creatieve eindbazen aan het einde van een van de vijf spelwerelden. Het feit dat de werelden steeds veranderen en dit ook gepaard gaat met nieuwe elementen in de omgevingen, zorgt ervoor dat de game redelijk interessant blijft gedurende de korte speelduur.

Bloo Kid 2 snow

Bloo Kid 2 is gewoon een vermakelijke platformer, niets meer en niet minder. Voor die paar euro die het spel kost, is dat ook helemaal geen ramp. Verwacht geen ingenieuze uitvindingen of dingen die je weg zullen blazen en dan kan je er best een paar uurtjes lol uit halen.

Bloo Kid 2 is voor deze review gespeeld op de Nintendo Switch. De game is ook beschikbaar op smartphones, pc en de Nintendo 3DS.