Super Lucky’s Tale for Nintendo Switch
Jeffry van Geel
Jeffry van Geel
Eigenaar / PR / Sales / Community-manager

Super Lucky’s Tale for Nintendo Switch  is een leuke en vrolijke platformer, die zeker wat problemen kent, maar prima is voor de prijs die ervoor wordt gevraagd.

Microsoft lijkt de exclusiviteitsstrijd met Sony meer dan ooit geopend te hebben, maar brengt ondertussen ook meer en meer games uit voor Nintendo Switch. Na onder andere Ori and the Blind Forest en Cuphead is het nu tijd voor Super Lucky’s Tale for Nintendo Switch. Weet dit spel meer te overtuigen op de console van Nintendo, of blijft het nog altijd bij een gemiddelde score?

Super Lucky’s Tale for Nintendo Switch draait om Lucky. Jinx, de grote vijand van dit spel, wil de wereld veranderen met behulp van The Book of Ages. Hij en zijn bende katten (zijn kinderen) worden echter dwarsgezeten door jou en je bent ook niet van plan hem de wereld te laten veranderen. Het verhaal is overigens niet echt heel hoogstaand en biedt vooral een rode draad voor het spel, in plaats van diepgang. Dit is meestal niet storend, maar met momenten, vooral wanneer je geen filmpjes tussen de speelmomenten ziet maar tekeningen, is dit het wel.

Grafisch is Super Lucky’s Tale for Nintendo Switch een echte platformer. Vol leuke vrolijke kleurtjes en cartoony werelden. Gamers uit de jaren negentig zullen direct terugdenken aan platformers zoals Banjo-Kazooie en Donkey Kong 64, terwijl de wat jongere kinderen vooral aan bijvoorbeeld Skylanders zullen denken. Er zijn wel momenten dat het er misschien iets te vrolijk uitziet, maar dit is net niet storend. Dit bepaalt namelijk de volledige sfeer die het spel wil neerzetten, namelijk vrolijk en opgewekt. Wat de game grafisch daarnaast heel goed doet is de mix tussen 2D-werelden en 3D-werelden. Dit loopt soepel in elkaar over en voelt als heel natuurlijk.

Deze mix biedt een leuke variatie in de gameplay en de puzzels die je tegenkomt. Vooral in de 3D-wereld ben je aan het zoeken naar je weg in de werelden om zo dichter bij je doel te komen, terwijl het in de 2D-stukken er vooral om draait om voorbij de vijanden te komen. Het puzzelen kent geen enorme afwisseling, maar voelt door details toch vaak iedere keer wel anders aan. Meestal zul je een aantal objecten moeten zoeken om verder te komen. Denk hier bijvoorbeeld aan sleutels die je de ene keer moet zoeken om een deur op te krijgen, terwijl je de andere keer een knop zoekt.

Waar de jaren ’90 platformers nieuw waren en het werd vergeven als de camera niet optimaal werkte, is dat tegenwoordig wel anders. Toch lijken nieuwere platformers dit probleem zeker nog weleens te hebben. Yooka-Laylee is een goed voorbeeld van een nieuwe game die hier ook last van had. Dat het niet zo hoeft te zijn bewijst overigens Super Mario Odysey. Super Lucky’s Tale for Nintendo Switch heeft er vooral last van dat de camera soms blijft hangen achter items of onzichtbare objecten.

Super Lucky’s Tale for Nintendo Switch is een leuke en vermakelijke game, die op de Nintendo Switch mogelijk nog net iets meer zijn plek heeft gevonden dan op de Xbox One. Het is geen moeilijk spel, dat helaas wel wat problemen kent met de camera. Toch is het spel, zeker voor de zachte prijs van dertig tot veertig euro, een leuke aanvulling voor je collectie!