The Beach Bum

The Beach Bum is een geniale stoner-komedie vol bizarre situaties en absurde personages die op een prachtige manier in beeld worden gebracht.

De gelauwerde dichter Moondog (Matthew McConaughey, Interstellar) heeft zijn kunst al een tijdje uit het oog verloren en in plaats daarvan draait zijn leven om drank, drugs en vrouwen. Dan slaat echter het noodlot toe en zal hij om te blijven rondkomen toch weer zijn leven op de rit moeten krijgen. Hoe hij dat doet zien we in The Beach Bum, de film van Spring Breakers-regisseur Harmony Korine.

Liefhebbers van Korine herkennen meteen zijn hand in deze wederom erg bijzondere film van zijn hand. Het is een aaneenschakeling van absurde en hilarische situaties met net zo knotsgekke personages. Zo zien we Snoop Dogg in de rol van beste vriend Lingerie en maken ook Martin Lawrence en Zac Efron hun opwachting gedurende het verhaal. Elk personage is eigenlijk even bizar en de acteurs hebben duidelijk plezier in hun rol. McConaughey laat daarnaast weer zien een uitstekend acteur te zijn die zich niet hoeft te beperken tot een type personage.

The Beach Bum Foto: The Searchers

Ook de beelden die Korine de kijker voorschotelt zijn meer dan de moeite waard. De film is voor een groot deel geschoten in Key West en Miami, wat een lekkere strandsfeer geeft. Wie wel eens in Key West geweest is, weet dat dit een toevluchtsoord is voor vrije geesten en dat het dus ook een uitstekende locatie is voor een film als deze. Dat gecombineerd met de hallucinerende beelden die we soms zien, maken het tot een erg bijzonder schouwspel.

The Beach Bum is een geweldige film die je regelmatig een flinke grijns zal bezorgen. De gestoorde personages en situaties zijn stuk voor stuk hilarisch en de beelden die je voorgeschoteld krijgt zijn prachtig. Verwacht geen diepgaand verhaal of wijze levenslessen, maar vooral een heerlijke trip uit je dagelijks leven.