Doorgaan naar artikel
Stefan Manenschijn
Stefan Manenschijn
Filmredactiemanager
Profiel

Tussen al het hardwarenieuws van gisteren zou je bijna vergeten dat er ook nog gewoon gamenieuws is te melden. Interessant daarbij is een interview dat Game Informer had met Josh Grier van Ember Lab, de ontwikkelaar van Kena: Bridge of Spirits.

Hoewel de game oorspronkelijk niet ontworpen is met de PlayStation 5 in gedachten, hebben de makers wel degelijk goed nagedacht over hoe ze de kracht van de nieuwe console kunnen gebruiken. Een van de voornaamste verbeteringen zijn de laadtijden, zo zal dankzij de nieuwe SSD het opstarten van het spel in luttele seconden zijn gebeurt. Verder kent de PlayStation 5-versie meer detaillering en wordt de kracht aangewend om meer wezens tegelijk op je scherm te toveren.

Ook de DualShock 5 kan op veel waardering rekenen van Ember Lab. Zo wordt de haptische feedback in de triggers gebruikt om zwaardere aanvallen gewichtiger te laten voelen en zal ook het boogschieten een nieuwe dimensie krijgen met de nieuwe controller. Ze geven aan dat het echt een flinke verbetering is ten opzichte van zijn voorganger.

Kena: Bridge of Spirits zal verschijnen voor de PlayStation 5, PlayStation 4 en pc.