Kirby Fighters 2

Kirby Fighters 2 kan alleen héél misschien vermakelijk zijn voor de allerkleinste gamers. De rest zal het binnen vijf minuten gezien hebben.

Kirby Fighters 2 werd zonder enige bombarie zomaar gelanceerd door Nintendo. Wij zijn met Kirby’s nieuwste avontuur gegaan op de Nintendo Switch en vertellen je erover.

Kirby Fighters 2 is een raar geval. Eigenlijk ga je in kleine gevechtjes á la Super Smash Bros. een toren beklimmen (ook de presentatie is sterk geïnspireerd op Nintendo’s razendpopulaire vechtspel). Elke vloer is een klein gevecht. Jij en je “Buddy”, een andere speler of gewoon de computer, nemen het op tegen één of twee door de computer bestuurde tegenstanders. Het is allemaal een stuk eenvoudiger dan Smash Bros. en je gebruikt eigenlijk alleen de b-knop om te slaan. Richt je met je linkerpookje naar een zijkant of naar onder of boven, dan krijg je een wat andere aanval, maar het is allemaal eenvoudig genoeg dat het eigenlijk geen ene donder uitmaakt wat je doet.

Dat is eigenlijk het hele probleem van Kirby Fighters 2: het is simpel, zo ongelooflijk simpel. Het heeft ons vijf minuten gekost om een simpele aanval te vinden die we kunnen blijven herhalen zonder dat de tegenstander er ook maar iets kan doen. Zelfs zonder zoiets, is het dodelijk saai. Er vallen allemaal voorwerpen het level binnen, vergelijkbaar weer met Smash, maar het is overal voor nodig. Je bent nooit in gevaar en je wint alles zo snel, dat je geen behoefte hebt aan hulpmiddelen.

Kirby Fighters 2 is wellicht alleen leuk voor een zesjarig kind dat het vermakelijk zou vinden om alsmaar hetzelfde knopje in te drukken. Super Smash Bros. Ultimate is echter ook perfect geschikt om een klein kind lekker te laten spelen zonder te veel poespas, dus alleen als dat spel op de een of andere manier veel te ingewikkeld is voor je kind, zou dit saaie Kirby-avontuur een mogelijke oplossing zijn. Dan is het misschien een leuk iets dat je als tientallen verschillende Kirby’s kan spelen, maar voor de rest van ons haalt het weinig uit. Iedereen met enige vorm van game-ervaring zal binnen enkele minuten uitgekeken zijn op dit slappe aftreksel.

Kirby Fighters 2 is exclusief beschikbaar voor de Nintendo Switch.