Razer Deathadder V2 Pro
Johan van de Westerlo
Johan van de Westerlo
Techredactiemanager

De Razer Deathadder V2 Pro is de nieuwste uitvoering in de serie. Mede doordat het model draadloos gebruikt kan worden via een 2,4Ghz dongel of via Bluetooth is deze geschikt voor vrijwel elke situatie. Door de stevige bouw, hoge precisie en gebrek aan vertragingen is deze muis perfect voor vrijwel elke gamer.

De Razer Deathadder V2 Pro is de nieuwste telg in de Deathadder-serie. Deze lijn is al jarenlang erg populair onder de gamers en ze kunnen nu ook aan de slag met deze vernieuwde draadloze muis.

Wie al eens een Deathadder-muis in handen heeft gehad zal direct opvallen dat het uiterlijk van deze uitvoering weinig verschilt van zijn voorganger. Hij heeft hetzelfde formaat als zijn bekabelde broertje en is daarmee vrijwel geschikt voor elke hand en greep, al zal hij voor de extreem kleine handen misschien net iets te groot zijn. Voor deze gamers zou de Deathadder V2 Mini een betere keuze zijn. De mooie rondingen zorgen voor een strak design zonder al te veel toeters en bellen en overbodige knoppen. De zijkant is voorzien van rubber die is verwerkt in het frame. Het is dus geen opgeplakte rubberen strip die na intensief gebruik los zou kunnen laten, dus dat is een groot voordeel.

In de doos treffen we naast de muis ook een gevlochten stevige USB-kabel om de muis bekabeld te gebruiken en om de muis op te laden. Het is ook mogelijk om een Razer Mouse Dock Chroma er los bij te kopen. Dit kleine apparaatje zorgt ervoor dat je de muis er eenvoudig op kunt leggen zodat hij direct wordt opgeladen. Hiervoor heb je geen losse kabeltjes op je bureau liggen en middels de RGB-verlichting is het ook een stukje game-accessoire op je bureau. Deze dock wordt dus niet standaard bij de muis geleverd, maar is enkel los verkrijgbaar.

Razer Deathadder V2 Pro

Als we kijken naar de aanwezige knoppen dan treffen we aan de zijkant, waar de duim rust voor rechtshandigen, een tweetal knoppen. Op de bovenzijde zijn achter het scrollwieltje tevens twee knopjes geplaatst. Deze zijn standaard ingesteld om te wisselen tussen de verschillende DPI-instellingen, welke middels de Synapse-software zijn te configureren. De Razer Deathadder V2 Pro ondersteunt een sensitiviteit tot maximaal 20.000 DPI, wat behoorlijk snel is. De muis is voorzien van de Razer Focus+ optische sensor waardoor de muis bijzonder accuraat werkt, iets wat bij pro gamers erg hoog staat. Alle knoppen zijn naar wens in te stellen, evenals de aanwezige RGB-verlichting.

Razer Deathadder V2 Pro

Normaliter kiezen gamers voor een bekabelde muis omdat een draadloos model gevoeliger is voor lag, oftewel vertraging. Dit kunnen ze natuurlijk niet gebruiken tijdens het gamen. Door de Hyperspeed-technologie van Razer kan de Deathadder V2 Pro middels de bijgeleverde dongel, die overigens eenvoudig opgeborgen kan worden achter een klepje onder de muis, werken zonder enige vertraging of verstoringen. Het is ook mogelijk om de muis middels Bluetooth te gebruiken. Dit zorgt ervoor dat de Deathadder V2 Pro op vrijwel elk apparaat en in elke situatie te gebruiken is. Deze pro-versie is tevens voorzien van vernieuwde optische schakelaars, waardoor de muis niet alleen met hoge precisie werkt, maar ook een langere levensduur heeft. Zo gaat de muis volgens Razer wel 70 miljoen klikken mee.

Ondanks de forse prijs is deze professionele gamingmuis erg fijn om mee te werken. Op vrijwel alle vlakken scoort de muis goed, maar afhankelijk van de games die je speelt is het niet altijd de beste keuze. Wanneer je bijvoorbeeld veel RPG-games speelt maak je wellicht gebruik van meerdere muisknoppen die een functie hebben in de game. Toch zal deze muis over het algemeen voor elk genre prima zijn werk doen en is het de adviesprijs van €149,- zeker waard.