PAW Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay

PAW Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay is perfect voor de doelgroep. Helaas zijn de laadtijden wel wat aan de lange kant en is er geen split-screen aanwezig als je het samen speelt.

PAW Patrol is een Canadese kinderserie die al sinds 2013 wordt uitgezonden door Nickelodeon. Het is gemaakt voor de allerkleinsten en het is dan ook niet zo gek dat PAW Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay dezelfde doelgroep heeft. Wij gingen voor jullie aan de slag met deze game en hieronder kun je lezen of het iets is.

Er bestaan natuurlijk verschillende games die zijn gericht op een jonger publiek, maar bij PAW Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay is dit wel overduidelijk, op een goede manier. Het spel neemt de jonge speler of speelster aan de hand en legt eigenlijk uit hoe je moet gamen. Het spel begint met een level waarin je een beetje moet rondlopen en springen terwijl je hondenkoekjes verzamelt. Het ligt misschien allemaal heel erg voor de hand, maar voor een kind is het echt niet altijd duidelijk. De uitleg is dus zeker geen overbodige luxe.

Wat ook fijn is, is dat het spel volledig in het Nederlands is. Dit geldt niet alleen voor de teksten, maar de meeste informatie die voorbijkomt, is ook Nederlands gesproken. Zelfs de verschillende items in het menu zijn voorzien van spraak. Je hoeft dus niet te kunnen lezen om het spel te spelen en dat maakt het heel erg geschikt voor kleine kinderen.

Een klein nadeel dat het spel voor de allerkleinsten is, is dat er voor oudere kinderen al niet heel veel te beleven valt. Er is een soort van campagne waarin je verschillende hoofdmissies kunt doen. Deze doe je steeds met twee verschillende puppy’s die allebei hun eigen specialiteiten hebben. Zo is er een hondje voor opdrachten die kracht vereisen, een hond die brand kan blussen en een hond die kan vliegen. De missies vertellen vaak ook een klein verhaaltje, maar het stelt meestal niet zo heel veel voor. De hoofdmissies bestaan vooral uit het verzamelen van hondenkoekjes en eigenlijk moet je gewoon doen wat in beeld komt. Dat is voor oudere kinderen gewoon wat saai, maar gelukkig zijn zij ook niet de doelgroep. Daarnaast ben je binnen een paar uur ook wel klaar met de campagne en is er ook niet echt een reden om alle missies nog een keer te spelen.

Naast de campagne zijn er ook nog verschillende minigames te spelen. Deze bestaan onder andere uit een danswedstrijd, touwtje springen en een obstakelrace. Het zijn ook echt minigames, want het komt vaak neer op het drukken op een paar knoppen op het juiste moment. De animaties van de puppy’s tijdens deze minigames zijn hartstikke leuk en de spelertjes zullen zich dan ook uitstekend vermaken.

PAW Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay is in principe gewoon alleen te spelen, maar de leukste optie is nog wel om dit samen met je kind te doen. Je kunt zowel de hoofdmissies als de minigames samen doorlopen. Er is echt wel een beetje een gemiste kans en dat is dat er geen split-screen is. Dit maakt voor die minigames niet zoveel uit, maar tijdens de campagne moet je constant op de ander wachten. Als de ene speler naar links wilt en de andere naar rechts, dan gaat dat gewoon niet. Het is geen heel groot probleem, maar het was toch makkelijker geweest als je je eigen weg had kunnen gaan.

Ook jammer zijn de lange laadtijden tussen de missies. Kinderen hebben over het algemeen niet zo’n hele goede concentratie en lange laadschermen helpen dan natuurlijk niet mee. We hebben de game zowel op de Xbox One X als de Xbox Series X geprobeerd, maar daar zat uiteindelijk niet eens zo heel veel verschil tussen. Het is niet heel erg storend, maar gezien het soort game, was dit niet echt nodig geweest.

PAW Patrol: Mighty Pups Save Adventure Bay is veel leuker dan wij in eerste instantie hadden verwacht. Het is uitermate geschikt voor jonge gamers die nog maar heel weinig ervaring hebben met games. Het is allemaal vrij makkelijk en ze worden echt aan het handje genomen. Je bent binnen een paar uur door de campagne heen, wat natuurlijk wel wat kort is. Gelukkig zijn er ook nog een hoop leuke minigames die je nog een tijdje bezig zullen houden, maar de content is wel wat aan de magere kant. Het is ook leuk dat je dit samen met iemand kunt spelen, helaas wel zonder split-screen. Mocht je kind fan zijn van PAW Patrol en nog niet heel veel ervaring hebben met gamen, dan is dit een leuke titel om eens te proberen.