Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids

Wrath of the Druids voegt een paar toffe zaken toe aan Assassin's Creed Valhalla met een nieuw te bezoeken gebied, een nieuwe verhaallijn en een compleet nieuw handelssysteem. Dat is meer dan genoeg om deze uitbreiding de moeite waard te maken.

Assassin’s Creed Valhalla is een enorm grote game en de kans is dan ook groot dat je nog lang niet alles hebt gezien sinds de game eind vorig jaar verscheen. Dat weerhoudt Ubisoft er niet van om het spel nog verder uit te breiden middels dlc. Inmiddels is de eerste van twee grote uitbreidingen verschenen in de vorm van Wrath of the Druids, waarbij Eivor naar Ierland afreist en het op moet nemen tegen een mysterieus en kwaadaardig gezelschap.

Het verhaal begint als Eivor een uitnodiging krijgt van de koning van Dublin, welke een neef van Eivor blijkt te zijn. Al snel blijkt dat niet alles zo zonnig is als dat de uitnodiging doet voorkomen, want Flann Sinna staat op het punt zichzelf uit te roepen tot koning van heel Ierland, waarmee hij kan beslissen wie mag aanblijven en wie hij mag afzetten. Wat begint als een kleine dienst om in de gunst te komen van Sinna, draait al snel uit op een duister complot van een evenzo duistere vijand.

Voor deze DLC wordt een geheel nieuw gebied toegevoegd aan de wereld van Valhalla en gezegd moet worden dat Ierland een waanzinnig mooie toevoeging is. Het landschap is enorm heuvelachtig en rond de moerassen hangt een mysterieuze mist. Je zult regelmatig even pauzeren om het schouwspel in je op te nemen en je missie te vergeten. De wereld is niet overdreven groot, maar wel ruim voldoende om lekker op ontdekkingstocht te gaan.

Een van de tofste zaken aan deze dlc zijn de gevechten met de aanhangers van de duistere druïden. Zij gooien met hallucinerend gas, wat je gevechten een bijzondere lading geeft. Zo flitsen je tegenstanders van hot naar her of ze teleporteren en onschuldige wezens worden plots reusachtige gevaren. Om dit te kunnen trotseren zijn er natuurlijk ook weer nieuwe wapens en skills te verdienen waarmee je bijvoorbeeld een wolf kunt oproepen om je bij te staan. Ook qua wapens en armor is er weer meer dan genoeg te verdienen om je bezig te houden.

Een deel daarvan is te krijgen door te handelen. Dublin is een handelsstad en door verschillende handelsposten te veroveren kun je ervoor zorgen dat je handelswaar hebt om bijvoorbeeld uitheemse armor en wapens te bemachtigen. Het voegt een leuk element toe aan een toch al erg uitgebreide game.

Al met al is deze uitbreiding zeker je geld waard wanneer je hebt genoten of aan het genieten bent van Assassin’s Creed Valhalla. Mocht je de game al niet leuk vinden, dan zal Wrath of the Druids daar geen verandering in brengen.