DC Super Hero Girls: Teen Power

DC Super Hero Girls: Teen Power blinkt nergens echt in uit, maar is een verrassend leuke game voor een jonge doelgroep.

Wanneer je op zoek bent naar een nieuwe game voor je Switch, is de kans niet zo groot dat je even pauzeert bij DC Super Hero Girls: Teen Power. Toch blijkt de game meer in zich te hebben dan op het eerste gezicht lijkt. In deze review leggen we je uit waarom we dat vinden.

DC Super Hero Girls: Teen Power is de game-variant van de op jonge meiden gerichte cartoon van DC. Waar de films zich kenmerken door duisternis en kilheid, is deze cartoon een stuk vrolijker. Het draait om de jonge versies van de latere superheldinnen in het DC-universum. Zo zien we onder andere een jonge Super Woman, Batwoman, Harley Quinn en Wonder Woman. Net als hun leeftijdsgenoten zijn ze, naast hun werk als superheldinnen, ook druk met social media en toffe outfits. De game probeert dit alles te combineren tot een leuk geheel.

Het hoofdverhaal draait om Lex Luthor, wiens robots niet altijd helemaal doen wat hij wil en daarmee een gevaar vormen voor Metropolis. Daarnaast is er nog een geheimzinnige poppenmaker wiens speelgoed tot leven komt en weinig goeds in de zin heeft. Hoe dit komt en wat alles met elkaar te maken heeft, moet je zien uit te vogelen met hulp van je groepje superheldinnen.

De meerdere open gebieden in het spel bevatten naast de hoofdmissies ook verschillende zijmissies die vooral draaien om het uit de brand helpen van mensen. Hiermee verdien je geld, waarmee je weer nieuwe outfits kunt kopen om de show mee te stelen en natuurlijk te plaatsen op Supersta, het Instagram-equivalent van de Teen Power-wereld. Dit principe werkt leuk en er is genoeg om te verzamelen.

Daarnaast zijn er natuurlijk de hoofdmissies waarin de superheldenpakjes worden aangetrokken en het spel verandert in een beat ‘em up. Verwacht hier niet de complexiteit van een Devil May Cry, maar wat je voorgeschoteld krijgt, voldoet ruimschoots voor de doelgroep. Je hebt een aanval- en een ontwijkknop, waarmee je combo’s op kunt zetten en door op het juiste moment te ontwijken extra stevige aanvallen kunt plaatsen. Daarnaast beschikken alle heldinnen over een eigen superaanval. Zoals gezegd werkt dit simpel, doch doeltreffend en is het zeker voor de wat jongere gamers onder ons een leuke introductie in het genre.

Grafisch gezien is de game geen wondertje, maar het weet wel de essentie van de serie goed te pakken. Daarnaast zien de omgevingen er voldoende bevolkt uit en het leuke is dat veel teksten in de game zijn ingesproken.

DC Super Hero Girls: Teen Power is simpelweg een erg leuke game voor de jongere gamers onder ons en met name meisjes zullen zich opperbest vermaken met de game. Het spel blinkt verder nergens echt in uit, maar weet verrassend veel te bieden.

Wij speelden DC Super Hero Girls: Teen Power op de Nintendo Switch. De game is exclusief voor dit platform.