WarioWare: Get It Together
Jeffry van Geel
Jeffry van Geel
Eigenaar / PR / Sales / Community-manager

WarioWare: Get It Together is precies wat je hoopt! Een mega lading aan minigames, vol met leuke kleine puzzels en uitdagingen. Overduidelijk geldt het motto voor deze game, meer chaos is meer plezier en dat zorgt ervoor dat hij het kopen meer dan waard is!

Komende vrijdag verschijnt WarioWare: Get It Together exclusief voor de Nintendo Switch. Het is een franchise die alweer bijna twintig jaar mee gaat en toch weten spelers keer op keer zich enorm te vermaken met het spel. De vraag is natuurlijk of dat dit keer ook weer zo is, nu het spel voor het eerst ook in coop te spelen is.

De essentie van Wario Ware: Get It Together is niet anders dan die van de eerdere delen. Je moet zo snel mogelijk minigames voltooien. Vaak heb je slechts enkele seconden en als je verder in een level komt worden deze enkele seconden soms nog minder. Als er een woord is dat het spel perfect omschrijft dan is het chaos en juist dat is goed. Zou WarioWare geen chaos zijn, dan was het vast niet zo’n succes geworden als dat het tegenwoordig is.

In dit deel heeft Wario zijn eigen spel af en wanneer hij het aan de wereld wil presenteren wordt hij in zijn eigen spel gezogen. Alleen door de minigames te halen en aan het einde de eindbaas te verslaan kan hij de game repareren om uiteindelijk zelf te ontsnappen. Je doet dit iedere keer met drie verschillende personages. Een personage dat bij de wereld hoort die je speelt en twee personages die je zelf kunt kiezen.

Leuk is dat deze allemaal, ondanks dat het er echt heel erg veel zijn, een eigen speelstijl en besturing hebben. Zoals je in de bovenstaande trailer kunt zien is er geen personage dat hetzelfde is. Datzelfde geldt ook voor de minigames. Ondanks dat er maar liefst meer dan 200 minigames zijn, zijn ze allemaal anders. Sommige zal je herkennen uit eerdere WarioWare-games, andere komen uit bekende Nintendo-spellen en weer andere zijn helemaal nieuw. Maar er waren er eigenlijk geen die we niet leuk vonden.

Waar je weliswaar al wel met andere spelers kon spelen in eerdere delen, is er in WarioWare: Get It Together een echte coop-modus. Je kunt de hele story-modus met twee spelers spelen. Helaas hebben we deze slechts beperkt in de demo kunnen proberen en kunnen we hier nog geen volledig oordeel over vellen. Dat wat we gezien hebben was overigens heel tof. Samenwerken is natuurlijk het beste, maar elkaar tegenwerken zal geregeld ook goed voelen.

WarioWare Get It Together01

Naast de enorme berg minigames die je in story-mode kunt doen, zijn er nog een aantal modi beschikbaar. Zo is er het Variety Pack, waarin je een hoop verschillende manieren van spelen kunt ervaren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een modus waarin je strijdt in dezelfde minigames tegen een andere speler, maar er zijn ook speciale spellen die je hier samen kunt spelen. Daarnaast is er een Wario Cup waarin je wekelijkse challenges kunt doen om op het leaderboard te komen. Dit alles hebben wij helaas nog niet kunnen proberen.

WarioWare: Get It Together is een zeer leuke, vermakelijke en bovenal chaotische game die precies doet wat je van WarioWare verwacht. Met meer dan 200 minigames hoef je je geen moment te vervelen en voor zover wij hebben kunnen proberen in de demo is het echt zeer leuk om in coop met andere spelers te spelen. Echte minpunten kent de game dan ook niet echt, tenzij je niet van chaos houdt, maar dan zou je WarioWare niet moeten spelen.