Doorgaan naar artikel
Rutger Engel
Rutger Engel
Hoofdredacteur
Profiel

In een uitgebreide post op het PlayStation Blog vertelt Bo de Vries, Community Lead van Guerilla, hoe ze ervoor aan het zorgen zijn dat de Horizon Forbidden West-wereld zowel uniek als authentiek moet worden.

Als eerste punt wordt omschreven dat mensen en locaties echt aan moeten voelen alsof ze ergens thuishoren: alles moet met een goede reden in de wereld geplaatst worden en niet alleen als opvulling dienen. Vervolgens wordt er gekeken naar hoe de cultuur van bepaalde stammen bijvoorbeeld tot uiting kan komen op visueel vlak.

Het tweede punt is het gedrag van de inwoners van de wereld. Er wordt uitgelegd dat elke NPC die je niet bevecht, onderdeel is van een soort verbonden systeem, waarin regels worden vastgelegd voor reacties, hoe ze lopen, animaties en persoonlijkheid. Dit heeft als doel om unieke NPC’s te maken die moeten lijken op geloofwaardige mensen.

Er wordt een stuk meer in de blogpost uitgelegd en als je uitkijkt naar Horizon Forbidden West, raden we je vooral aan om het hele stuk hier door te nemen.

Horizon Forbidden West verschijnt 18 februari voor PlayStation 4 en 5.