Doorgaan naar artikel
Rutger Engel
Rutger Engel
Hoofdredacteur
Profiel

Veel mensen dachten bij het zien van de eerste trailers van Redfall dat het zou gaan om een overduidelijke Left 4 Dead-kloon. Heel gek is dat niet: het is een co-op-shooter met vier personen en je jaagt op vampiers in plaats van zombies. Creative Director Ricardo Bare van Arkane geeft in een interview met gamesradar aan dat dat toch echt anders zit: “Het is logisch dat mensen tot die conclusie komen, maar het lijkt helemaal niet op Left 4 Dead-achtige games, het is meer alsof je in Far Cry stapt.

Voor een groot deel zit hem dat kennelijk in de wereld, zegt Bare. “Je hebt een grote open wereld, je hebt een thuisbasis waar je met NPC’s kan praten om extra quests te verkrijgen, je kan je verhalende missies ophalen, of je kan geen van die dingen doen en gewoon naar buiten gaan, de wereld ontdekken en lekker in het rond schieten.” Belangrijk is om hierbij te zeggen dat de open wereld gigantisch is voor de standaarden van Arkane’s games (PreyDeadloop), maar verwacht niet daadwerkelijk zo’n grote wereld als in een Ubisoft-game voorgeschoteld te krijgen.

Toch is het een goed stukje nieuws om te krijgen, omdat het wat meer perspectief geeft over wat de van de game kunnen verwachten. Mocht je benieuwd zijn naar de game, dan raden we je aan het volledige interview te lezen, waar Bare het onder andere ook heeft over de voordelen van Game Pass voor de studio.

Redfall verschijnt ergens in de eerste helft van 2023 voor Xbox Series X|S en pc.