PowerWash Simulator Midgar Special Pack
Wendy de Koster
Wendy de Koster
Gameredacteur

De Midgar Special Pack van PowerWash Simulator is ontspannen DLC die je op elk moment van de dag kunt spelen. De afwisseling tussen het schoonmaken van een machine of een ruimte, maakt dat het spel niet al te eentonig wordt. De gedetailleerde voorwerpen maken daarnaast dat het spel fijn is om naar te kijken.

Deze week is de gratis PowerWash Simulator Midgar Special Pack verschenen met Final Fantasy VII-thema, voor de Powerwash Simulator. In PowerWash Simulator krijg je een hogedrukspuit waarmee je diverse machines en locaties kunt schoonmaken. Voor elke klus krijg je uitbetaald, waardoor je weer opzetstukken kan kopen en je je hogedrukspuit kunt aanpassen, waardoor deze beter op zijn beurt zal schoonmaken en je grotere opdrachten kunt krijgen. Het spel is gemakkelijk te spelen en dient vooral als lekkere bezigheidstherapie. De nieuwe DLC omvat 5 verschillende levels:

• Hardy Daytona & Shinra Hauler
  • Scorpion Sentinel
  • Seventh Heaven
  • Mako Energy Exhit
  • Airbuster

Deze DLC is precies wat je kan verwachten van een DLC behorend bij PowerWash Simulator. Het eerste wat opvalt is het prachtige design van de Midgar Pack. Er is veel aandacht geschonken aan het weerkaatsen van licht in de vochtige plekken en het oogt gedetailleerder dan het design bij het basisspel. Het thema Final Fantasy VII geeft een nostalgisch gevoel, vooral spelers die FF7 gespeeld hebben, zullen zich hierin herkennen. De Scorpion Sentinel bijvoorbeeld is heel realistisch ontworpen, een waar lust voor het oog. Er zitten zelfs onderdelen bij die je met pijltje omlaag kunt laten bewegen, zodat je ergens onder, boven of tussen kunt schoonmaken.

Wat een leuke toevoeging is, is de mogelijkheid om op de machines te klimmen, wat ook wel nodig is om bij de kleinste hoekjes te komen. Enkele hoekjes kunnen erg moeilijk te vinden zijn, maar daar is een oplossing voor gevonden. Als je de tablet opent met een druk op de controller en het betreffende onderdeel in de lijst aanklikt, zal het wit oplichten in de ruimte of op het apparaat dat je aan het schoonmaken bent. Dit hulpmiddel is handig om alles 100% schoon te krijgen, wat nodig is om het volgende level vrij te spelen. We merkten wel dat, zelfs met dit hulpmiddel, het soms frustrerend kan zijn dat kleine hoekjes amper bereikt kunnen worden. Het is soms even puzzelen om erachter te komen welk opzetstuk en welke hoek gebruikt moeten worden om het betreffende hoekje te bereiken. Maar als het eenmaal lukt, dan ervaar je zeker een voldaan gevoel.

Een andere leuke toevoeging is de sms’jes die je ontvangt op je tablet, met complimenten of berichten van personages uit Final Fantasy VII. Ondanks dat je niet op de sms’jes kunt reageren, waan je je wel meer in de wereld van Final Fantasy VII. In deze sms’jes word je bedankt voor je hulp, maar ook kan er een bericht of uitleg in staan, zoals door welk gevecht de Airbuster bijvoorbeeld vies is geworden. Er is helaas geen Final Fantasy gerelateerde muziek in de crossover te vinden, wat voelt als een gemiste kans. Op visueel vlak is de DLC juist zo sterk, dat zo’n missend detail opvalt.

De Powerwash Simulator Midgar Special Pack is gemakkelijk en ontspannend om te spelen en dat maakt het lekker laagdrempelig en toegankelijk voor alle doelgroepen. Zeker voor gratis DLC is het voor liefhebbers van PowerWash Simulator en Final Fantasy VII een aanrader.